Nagy Márton: a legfontosabb feladat a gazdasági növekedés felpörgetése
A legfontosabb feladatnak nevezte Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a gazdasági növekedés felpörgetését, 3 százalék fölé emelését a 4. Nagyváradi Gazdasági Konferencián csütörtökön.
A nagyváradi magyarság Festum Varadinum rendezvénysorozatának keretében a római-katolikus püspöki palotában tartott konferencián a miniszter beszélt a magyar gazdaságpolitika fő pilléreiről, majd ismertette a kormány intézkedéseit az infláció kordában tartása érdekében. Elmondta, hogy az árrésszabályozást az élelmiszerek után a háztartási cikkekre is kiterjesztik.
Nagy Márton hangsúlyozta, hogy a kormány üzenetét a bankok, a telekommunikációs cégek és a biztosítók is megértették, és visszafogták az árréseiket.
Románia viszonylatában a két ország közti külkereskedelem fontosságáról szólt.
„Románia ma Magyarország második legfontosabb exportországa Németország után. (…) Romániába 8 milliárd euró az export, 3,5 milliárdot hozunk vissza”
– mondta. Hozzátette, hogy a magyar export javát gépipari, élelmiszeripari és mezőgazdasági termékek teszik ki, míg Romániából főleg energiahordozók érkeznek Magyarországra.
A gazdaságot negatívan érintő energiakrízis legfontosabb tanulságaként a diverzifikáció fontosságát nevezte meg a tárcavezető.
A rendezvényen részt vett Tánczos Barna, a román kormány pénzügyminisztere és Bálint Csaba, a Román Nemzeti Bank (BNR) igazgatótanácsi tagja is.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében 12,1 százalékkal esett vissza a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 első negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >