Nagy márkák bojkottálják a Facebook és az Instagram reklámokat
Több nagy vállalat és márka, köztük az Unilever, Coca-Cola, Honda, Mozilla, Viber és a világ egyik legnagyobb telekommunikációs cége a Verizon is csatlakozott a civilszervezetek által kezdeményezett “#StopHateforProfit” mozgalomhoz. Céljuk, hogy ezeken a platformokon visszaszorítsák a gyűlöletbeszédet és a rasszizmust az oldalakon megjelenő tartalmakban.
A Rágalmazásellenes Liga (Anti-Defamation League, ADL), a Színes Emberek Fejlődésének Országos Szövetsége (National Association for the Advancement of Colored People, NAACP), a Változás színe (Color of Change), A Józan ész (Common Sense), A Szabad Sajtó (Free Press) és az Alvó Óriások (Sleeping Giants) szervezetek hozták létre a Stop Hate for Profit (Állítsuk meg a profitért gyűlölködést) kampányt. Június 17-én kiadott közleményükben kérték a hirdetőket, hogy vonják ki reklámköltéseiket a Facebookból július hónapban. Ajánlásokat is közzétettek arról, hogy a közösségi hálózat hogyan lenne képes kezelni a gyűlöletbeszédet. Mark Zuckerberg figyelmét arra akarják ráirányítani, hogy a Facebook és az Instagramm milyen katasztrofális hatással van a társadalomra.
Támogatók
Az emberek a márkák példamutatására odafigyelnek. Ezért volt jelentős, hogy először június 19-én három divatcikk brand, a North Face, a Patagonia és a REI csatlakozott a kezdeményezéshez. A bojkottal többek közt a Financial Times, a CNN és a The Wall Street Journal is foglalkozott. A kampányt támogató csoportok múlt héten a Los Angeles Timesban egész oldalas hirdetést jelentettek meg, így is kérve a vállalatok csatlakozását kezdeményezésükhöz. A 360i nevű digitális reklám ügynökség e-mail üzenetet küldött ügyfeleinek, hogy csatlakozzanak a bojkotthoz.
Június 24-én az Unilever által forgalmazott jégkrém márka a Ben & Jerry’s, a túra, kaland és kempingcikk márka Eddie Bauer és a kanadai hasonló profilú Arc’teryx is a Twitteren közölte csatlakozását a mozgalomhoz.
Június 26-án a Verizon telekom óriás is a támogatók körébe lépett, miután hirdetését egy kétes hírű konspirációs csoport mellett hozta le a Facebook. Az autómárkák közül először a Honda amerikai divíziója adott ki sajtóközleményt, hogy bojkottálja a Facebook, Instagram és Twitter hirdetéseket, az Unileverhez hasonlóan előre láthatóan az év végéig az USA-ban.
Felelős digitális ökoszisztéma
Az Unilever honlapján június 26-án megjelent közlemény szerint, a vállalat már régóta élen jár a digitális fejlesztésekben az ellátási láncon belül, ezért továbbfejlesztették a társadalmi kérdések kezelésére irányuló megközelítésünket is a felelősségteljesebb platformok, tartalom és infrastruktúra érdekében. Az új keretrendszernek köszönhetően eddig aktívan részt vettek minden digitális platformon, hogy értelmes változtatásokat idézzenek elő a bizalom és az átláthatóság érdekében. Jelentős haladást értek el, de még sok tennivaló van, különösen a megosztottság és a gyűlöletbeszéd területén az Egyesült Államok ezen polarizált választási időszakában. A jelenlegi kultúra összetettsége nagy felelősséget ró a márkákra a megbízható és biztonságos digitális ökoszisztéma létrehozásában.
„Tekintettel a felelősségvállalási keretünkre és az USA-ban tapasztalható polarizált légkörre, úgy döntöttünk, hogy mostantól kezdve legalább az év végéig nem fogunk márkahirdetéseket közzétenni az USA-ban a Facebook, Instagram és Twitter közösségi média hírcsatornákban. Tovább hirdetni ezeken a platformok, ezekben az időkben nem biztosít hozzáadott értéket sem az emberek sem a társadalom számára.Figyelemmel kísérjük a folyamatokat, és szükség esetén felülvizsgáljuk jelenlegi helyzetünket.”
Az időszakra tervezett média költéseket más csatornákra csoportosítja át az Unilever az USA-ban
A “#StopHateforProfit” oldalon folyamatosan növekszik a támogató vállalatok névsora. Jelenleg közel 100-an, köztük a magyar piacon is jól ismert Coca-Cola, Diageo, Levi’s, Mozilla, Viber is felsorakoztak.
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt?
Egyre tudatosabbak a vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >