Nagy lehetőség előtt áll a magyar húsipar
A növénytermesztők mellett az állattenyésztőket is helyzetbe kell hozni, a magyar élelmiszeriparban ugyanis a legnagyobb nyereséget a magas feldolgozottságú és jó minőségű húsokkal, illetve az ezekből készült termékekkel lehet elérni – jelentette ki dr. Nobilis Márton, az Agrárminisztérium államtitkára, a VI. Húsipari Szakmai Napon, Budapesten, húshagyó kedden.
Kifejtette, az élelmiszeripar egy kulcsfontosságú stratégiai ágazata Magyarországnak, hiszen az ország szuverenitását is erősíti. Ezért is döntött úgy a magyar kormány, hogy ebben az uniós ciklusban a korábbi 468 milliárd forint támogatást 750 milliárd forintra emeli. Ez egy hatalmas lehetőség az ágazat szereplői számára – tette hozzá az államtitkár.
Dr. Nobilis Márton kifejtette, a húsiparnak is fejlesztésekre van szüksége
Forrást kell biztosítani a technológia megújítására, a fenntarthatóság fejlesztésére, az élelmiszerminőségre és az élelmiszerbiztonságra. Az ágazat nehézségeinek megoldását a terület szereplői közötti együttműködés és összefogás segítheti. Az agrártárca külön figyelmet fordít a megfelelő és jól felkészült szakemberek képzésére is. Ezt a célt támasztja alá a 2020-ban létrejött Agrárszakképző Centrumok kialakítása is. A fejlesztési területek kombinálása lehetőséget teremthet a magyarországi húsipar versenyképességének és fenntarthatóságának növelésére a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt – fűzte hozzá az államtitkár.
AM
Kapcsolódó cikkeink
Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >Befejeződött a nyári aratás
Néhány kisebb terület kivételével július 24-ig véget ért a nyári…
Tovább olvasom >Minden dísznövénycsoport nettó árbevétele nőtt 2023-ban
A dísznövénytermesztés nettó árbevétele 2023-ban az adatfelvétel keretein belül beérkezett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >