Nagy István: az élelmiszeripar nyeresége csaknem megduplázódott öt év alatt
A magyar élelmiszeripar nyeresége az elmúlt öt évben csaknem a duplájára nőtt, a sikernek pedig elengedhetetlen része a kiváló minőségű magyar alapanyag – hangsúlyozta Nagy István agrárminiszter Budapesten, a Magyar Termék Nonprofit Kft. konferenciáján, amelyről a szaktárca sajtóosztálya tájékoztatta az MTI-t.
A közlemény szerint a miniszter kifejtette: a magyar élelmiszeripar nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű stratégiai ágazat: 5 ezer vállalkozást, 33 szakágazatot és 90 ezer alkalmazottat jelent.
Az élelmiszeripar árbevételének több mint 30 százaléka exportból származik. Az exportáló vállalatok árbevétele folyamatosan nő, már megközelítette az 1300 milliárd forintot. A legtöbb exportárbevétel a húsiparban, az állateledel-gyártásban és a zöldség-gyümölcs feldolgozásban jelentkezik – ismertette a miniszter. Felhívta azonban arra is a figyelmet, hogy az élelmiszeripar mintegy ötezer vállalkozásából alig ezer végez exporttevékenységet.
Nagy István emlékeztetett arra, hogy a 2014-2020-as támogatási időszakban több nemzeti forrású támogatásra is adhattak be kérelmet, ilyen volt a nagyvállalati beruházási támogatás, illetve a beruházási ösztönzési célelőirányzat kerete, emellett a GINOP programok is segítették a vállalatokat. Ezeknek is köszönhetően 2014 óta az élelmiszeriparba áramlott támogatások értéke mára már meghaladta a 300 milliárd forintot. A támogatások jelentősen hozzájárultak az export dinamikus bővüléséhez – mutatott rá Nagy István a közlemény szerint.
A konferencián Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője arról beszélt, hogy az elmúlt évtizedben sikerült javítani a magyar termékek megítélését a fogyasztók körében. A vásárlók jelentős része már hajlandó többet is fizetni a magyar eredetű áruért.
Egy friss reprezentatív felmérést idézve elmondta: két tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja.
A 170 cég csaknem 4000 terméke által használt Magyar Termék védjegyrendszert működtető társaság célja, hogy a szaktárcával együttműködve felhívja a fogyasztók figyelmét a hazai termékek megkülönböztetésére létrehozott védjegyekre, a magyar élelmiszerek vásárlásával járó előnyökre.
Az ügyvezető beszámolója szerint a védjegyrendszert továbbfejlesztik, bevezetnek egy Kiváló Termék védjegyet, amely a termékek kiemelkedő minőségét tanúsítja. Létrehozták már az ÖKOlogikus védjegyet is, amelyet azok az áruk kapnak, amelyekkel a gyártók és forgalmazók csökkentik a környezetterhelést – tájékoztatott Benedek Eszter az Agrárminisztérium közleménye szerint. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Indokolt bővíteni a kormány és a FAO közös ösztöndíjprogramját
A magyar kormány és az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete…
Tovább olvasom >Hosszabb lett a 2018-as ÖKO támogatás kötelezettségvállalási időszaka
Az Agrárminisztérium az ökogazdálkodók számára megteremtette annak lehetőségét, hogy 2023.…
Tovább olvasom >A fejlesztések és az innováció áll az Anuga FoodTec 2024 fókuszában
A több mint 1600 kiállító részvételével 2024 március 19-22 között…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aratnak az okoseszközös fizetések, óránként több mint 5500 tranzakciónál tartanak
Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a…
Tovább olvasom >Élelmiszerek tartósítása a Mariana-árok mélyén?
A nagy hidrosztatikus nyomású kezelést (High Hydrostatic Pressure: HHP), mert…
Tovább olvasom >A munkavállalók jelentős része támogatja a home office-t, mégis szűkül erre a lehetőségük
Magyarországon tízből hat munkavállalónak egyáltalán nincs lehetősége otthoni munkavégzésre –…
Tovább olvasom >