Nagy István: az élelmiszer-önellátás stratégiai kérdés
A háború árnyékában az élelmiszer-önellátás stratégiai kérdés – jelentette ki az agrárminiszter a 32. Bálványosi Nyári Szabadegyetem és Diáktábor (Tusványos) kerekasztal-beszélgetésén, csütörtökön Tusnádfürdőn a tárca közleménye szerint.

Nagy István
Nagy István arra emlékeztetett: komoly kihívásokkal kellett megküzdenie a magyar agráriumnak, a történelmi aszály után a háború negatív hatásai és „az elhibázott brüsszeli szankciók is sújtották hazánkat”. A negatív helyzeteket azonban esélyként kell kihasználni – tette hozzá.
Hangsúlyozta, a magyar kormány szorosabbra fonta kapcsolatát a magyar gazdatársadalommal, a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar ugyanis stratégiai ágazat. A kormány ezért úgy döntött, az uniós jog adta maximális mértékben, 80 százalékban biztosít nemzeti kiegészítő finanszírozást az uniós fejlesztési források mellé. Így háromszor több pénz jut az agrárium fejlesztésére, mint a megelőző uniós finanszírozási időszakban – fejtette ki a miniszter.
Nagy István arról is beszélt, hogy az ország gerincét a vidék adja, ezért mindent meg kell tenni annak megerősítése érdekében. A kormánynál középpontban van a vidéki életforma, a hagyományok megőrzése. „Ezekért dolgozunk minden nap” – fűzte hozzá a miniszter.
Kitért arra is: az intézkedések előterében a rövid ellátási lánc megerősítése és a helyi termékek támogatása, valamint az önellátás további megerősítése áll. Az agrárium versenyképességét és az agráriumból élők helyzetét tovább kell erősíteni – húzta alá az agrártárca vezetője a közlemény szerint.
Kapcsolódó cikkeink
AM: az élelmiszertermelést nem lehet elválasztani a termőföldtől
A műhús egy csinálmány, mi pedig ragaszkodunk ahhoz, hogy az…
Tovább olvasom >Nagy István: az elmúlt években tudatosan segítettük az állattartókat a járványok és állatbetegségek megelőzésében
A Magyarországon forgalomba kerülő állati eredetű élelmiszerek teljesen biztonságosak és…
Tovább olvasom >Nagy István: példaértékű fejlődés ment végbe a kertészeti ágazatban
Az a fejlődési folyamat, amely a kertészeti ágazatban végbement, példaértékű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >