Nagy István: a magyar mezőgazdaság kitörési pontja a minőségi termelés
Az egyre erősebb nemzetközi versenyben a magyar mezőgazdaság kitörési pontja a hozzáadott érték és a feldolgozottsági szint növelése, a jó minőségű élelmiszerek termelése lehet – mondta Nagy István az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában.

(Fotó: drnagyistvan.hu)
Az agrárminiszter szerint a belföldi élelmiszeripar biztonságos alapanyagokra támaszkodhat, hiszen a Magyarországon a termesztési adottságok kiválóak, de a külföldi piacokon csak akkor lehet sikeres, ha követi a gyorsan változó fogyasztói elvárásokat. Fejlesztésekre azért is szükség van, mert mennyiségi versenyben a magyar mezőgazdaság nem lehet sikeres, az 5 millió hektárra kiterjedő belföldi gazdálkodás a világpiacon nem jelentős – tette hozzá. A tárcavezető közölte, hogy az élelmiszeripari vállalkozások összesen 200 milliárd forint támogatásra pályázhatnak, ebből a komplex fejlesztéseket és építkezéseket 150 milliárd forintos, a kisebbeket 50 milliárd forintos keret segíti. A források 50 százalékos arányban járulhatnak hozzá a beruházásokhoz, de zöld célokkal vagy integrációban megvalósuló pályázatoknál további 10-10 százalékkal növelhető a pályázati intenzitás, vagyis akár a 70 százalékot is elérheti.
Nagy István abban bízik, hogy a fejlesztési forrásait hatékonyan hasznosítva a magyar élelmiszeripari feldolgozók 50 százalékkal növelhetik az exportjuk összértékét
A miniszter várakozása szerint a mezőgazdaság kilátásai uniós szinten is kedvezőek, hiszen az EP-választás eredménye és a termelők hatékony tiltakozó akciói megteremthetik a normalitás útjára visszatérő gazdaközpontú agrárpolitika feltételeit Európában.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója
Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >