Nagy István: a magyar bortermelők nem ellenfelei, hanem inspirálói egymásnak
A magyar bortermelők nem ellenfelei egymásnak, hanem inspirálják egymást; ez viszi előre ezt az ágazatot – mondta el a 41. Országos Borverseny (OBV) szerdai budapesti ünnepélyes eredményhirdetésén az agrárminiszter.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/08/came-g4b6062a3c_1920-300x200.jpg)
A bormarketing turisztikai és külgazdasági szempontból is fontos hazánknak (Fotó: Pixabay)
Nagy István szerint a magyar agrárium mindig példaként tekint a hazai borásztársadalomra, mert folyamatosan olyan újításokkal lép elő, amelyeket érdemes a többi ágazatnak is követnie. A borászok nemcsak megtalálják, hanem befolyásolják is a fogyasztói igényeket – mondta, hozzátéve: a siker azon múlik, ki milyen gyorsan reagál, ki milyen innovatív, ki tudja diktálni a trendet. Noha az OBV verseny, a résztvevők mégsem ellenfelek – emelte ki a miniszter, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy a díjazott borászok által felhalmozott tudást fontos a lehető legszélesebb körhöz eljuttatni. – A szüret még előttünk áll: a búzánk, a mindennapi gabona biztonságban a csűrben van, a borágazat most dolgozik azon, hogy a pincékben ott legyen a bor. – mondta Nagy István.
AZ OVB egyszerre verseny és fórum a borászok számára
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke hangsúlyozta: annyi tehetség és innováció halmozódott fel a magyar bortermelőknél, hogy „most már nem egymással kell versenyeznünk, hanem önmagunkkal”. Mint emlékeztetett, az Országos Borversenyt két év után rendezték meg újra. Az OBV jóval több, mint verseny, inkább egyfajta fórum, hiszen az értékelést elsősorban a termelők végzik – jegyezte meg. Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos hangsúlyozta: az OBV a legrangosabb és legnagyobb magyar borverseny. Nemrég elfoglalt hivataláról szólva elmondta: feladata a közösségi bormarketing és borkommunikációs feladatok koordinálása, valamint a következő évekre szóló stratégia elkészítése. Nekünk az a dolgunk, hogy minden deciliter bornak meglegyen a helye. – hangoztatta a kormánybiztos, kiemelve a bormarketing külgazdasági és turisztikai oldalát is.
A 41. Országos Borversenyre az ország 22 borvidékéről 232 pincészet nevezett összesen 824 tétellel. A legeredményesebb borászat díját a Pajzos Tokaj kapta, melynek borai az idén három nagy arany- és két aranyérmet érdemeltek ki.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A közös agrárpolitika középpontjába a gazdák érdekeit kell állítani
Az európai közös agrárpolitika (KAP) középpontjába ismét a gazdákat és…
Tovább olvasom >Már egy évtizede partnerségben a magyar borászatokkal
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >Kihívások a magyar boriparban: nincsenek egyszerű helyzetben a borászatok
A magyar borágazatot évek óta fogyasztáscsökkenés, növekvő adminisztrációs terhek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >