Nagy-Britannia újra bevezeti az adómentes vásárlást a turisták számára

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2022. 09. 24. 07:12

Nagy-Britannia újra bevezeti a forgalmi adómentes vásárlást a nemzetközi turisták számára, hogy fellendítse az ország kiskereskedelmi szektorát – mondta Kwasi Kwarteng kancellár. A rendszer kialakításával kapcsolatos véleményeket konzultáció keretében gyűjtik össze, mielőtt a lehető leghamarabb bevezetnék.

A rendszer lehetővé tenné a turisták számára, hogy visszatérítést kapjanak az utcán, a repülőtereken és más kiindulási pontokon vásárolt, valamint az Egyesült Királyságból a személyes poggyászukban kivitt áruk után fizetendő ÁFA alapján

A kiskereskedők üdvözölték Kwasi Kwarteng kancellár javaslatát a nemzetközi turisták számára az áfa-mentes vásárlás visszaállítására, mondván, hogy ez segítene fellendíteni az ország kiskereskedelmi szektorát. Kwarteng az új növekedési tervében felfedte, hogy a kormány konzultálni fog egy új adómentes vásárlási rendszer bevezetéséről az Egyesült Királyságban, és korszerűsítené az Észak-Írországban érvényben lévő rendszert.

A rendszer lehetővé tenné a turisták számára, hogy visszatérítést kapjanak az utcán, a repülőtereken és más kiindulási pontokon vásárolt, valamint az Egyesült Királyságból a személyes poggyászukban kivitt áruk után fizetendő ÁFA alapján.

„Nagy-Britannia minden évben turisták millióit fogadja, és azt akarom, hogy a főutcáink és repülőtereink, kikötőink és bevásárlóközpontjaink is érezzék a gazdasági hasznot. Ezért úgy döntöttünk, hogy a tengerentúli látogatók számára bevezetjük az áfa-mentes vásárlást” – mondta a parlamentben a minibüdzsé bemutatásakor.

A korábbi adómentes vásárlást a korábbi kancellár, Rishi Sunak a Brexit után 2020 végén eltörölte. Kwarteng elmondta, hogy a kormány a korábbi papír alapú rendszert digitálisra cseréli. „Ez pedig a lehető leghamarabb életbe lép”.

Linda Ellett, a KPMG brit fogyasztói piacok, kiskereskedelem és szabadidős tevékenységekért felelős vezetője szerint a lépés növelné az Egyesült Királyság versenyképességét a nemzetközi látogatók vonzása terén.

„Ez annál is inkább kulcsfontosságú, mivel a gazdasági növekedés megteremtésének módjait keressük, a nemzetközi turizmus visszatér a járvány előtti volumenhez, és ellenállunk a növekvő inflációnak a főutcán” – mondta.

Retail Gazette

Kapcsolódó cikkeink