Nagy-Britannia újra bevezeti az adómentes vásárlást a turisták számára
Nagy-Britannia újra bevezeti a forgalmi adómentes vásárlást a nemzetközi turisták számára, hogy fellendítse az ország kiskereskedelmi szektorát – mondta Kwasi Kwarteng kancellár. A rendszer kialakításával kapcsolatos véleményeket konzultáció keretében gyűjtik össze, mielőtt a lehető leghamarabb bevezetnék.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/big-ben-g59a368afc_1920.jpg)
A rendszer lehetővé tenné a turisták számára, hogy visszatérítést kapjanak az utcán, a repülőtereken és más kiindulási pontokon vásárolt, valamint az Egyesült Királyságból a személyes poggyászukban kivitt áruk után fizetendő ÁFA alapján
A kiskereskedők üdvözölték Kwasi Kwarteng kancellár javaslatát a nemzetközi turisták számára az áfa-mentes vásárlás visszaállítására, mondván, hogy ez segítene fellendíteni az ország kiskereskedelmi szektorát. Kwarteng az új növekedési tervében felfedte, hogy a kormány konzultálni fog egy új adómentes vásárlási rendszer bevezetéséről az Egyesült Királyságban, és korszerűsítené az Észak-Írországban érvényben lévő rendszert.
A rendszer lehetővé tenné a turisták számára, hogy visszatérítést kapjanak az utcán, a repülőtereken és más kiindulási pontokon vásárolt, valamint az Egyesült Királyságból a személyes poggyászukban kivitt áruk után fizetendő ÁFA alapján.
„Nagy-Britannia minden évben turisták millióit fogadja, és azt akarom, hogy a főutcáink és repülőtereink, kikötőink és bevásárlóközpontjaink is érezzék a gazdasági hasznot. Ezért úgy döntöttünk, hogy a tengerentúli látogatók számára bevezetjük az áfa-mentes vásárlást” – mondta a parlamentben a minibüdzsé bemutatásakor.
A korábbi adómentes vásárlást a korábbi kancellár, Rishi Sunak a Brexit után 2020 végén eltörölte. Kwarteng elmondta, hogy a kormány a korábbi papír alapú rendszert digitálisra cseréli. „Ez pedig a lehető leghamarabb életbe lép”.
Linda Ellett, a KPMG brit fogyasztói piacok, kiskereskedelem és szabadidős tevékenységekért felelős vezetője szerint a lépés növelné az Egyesült Királyság versenyképességét a nemzetközi látogatók vonzása terén.
„Ez annál is inkább kulcsfontosságú, mivel a gazdasági növekedés megteremtésének módjait keressük, a nemzetközi turizmus visszatér a járvány előtti volumenhez, és ellenállunk a növekvő inflációnak a főutcán” – mondta.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >