Nagy a baj? Boltbezárási hullám jöhet a kötelező akciókkal
Az új kötelező akciózás bevezetése aggodalmat váltott ki a kiskereskedők körében, akik szerint ez súlyos következményekkel járhat az ágazatra nézve.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/Kepernyofoto-2023-05-30-17.51.36.png)
A kisboltosok aggódnak
A Pénzcentrumnak nyilatkozó szakértők rámutatnak, hogy a nagyobb üzletláncok és diszkontok számára ez ingyen reklámot jelent, hiszen az akcióikat nemcsak saját kiadványaikban, hanem még a kormány honlapján is megtalálják a vásárlók.
Az Eger és Vidéke Coop Zrt. vezérigazgatója, Sütő Sándor szerint a cégcsoport igyekszik betartani a rendeletet, de úgy véli, hogy az inflációt nem lehet csökkenteni a kötelező akciókkal. Emellett megjegyzi, hogy az eddig történt beavatkozások és a magas energiaárak már így is negatív hatással voltak a kiskereskedelmi szektorra.
„Már eddig is annyi, a piacon túlmutató beavatkozás történt a gazdaságba, élén a kiskereskedelemmel, hogy egyelőre nem tudjuk a kötelező akciók hatásait mérlegelni. Volt, aki jól jött ki az árstopokból a kisboltoknál is, akinek sok pénze volt, beszerezte az árut és inflációs nyereséget termelt, de sokkal többen vannak azok, akik buktak az ársapkákon. A közvetlen beavatkozások annyira piacidegenek, hogy felmérni sem lehet, mi történik és közben energiaárak is nagyon megugrottak, vagyis a rezsiköltség a kisboltokat is keményen érintette. Indokolatlanul magas a villamos energia ára, és sokan nem tudnak módosítani ezen. Káosz van a kiskereskedelemben, erre pedig rátesz egy lapáttal, hogy azt hiszik az emberek, hogy a boltok szándékosan máshol emelnek, hogy az árstop miatt máshol emeltek árat. Én azt gondolom, hogy nem lesz az inflációra semmilyen hatása az akciózásnak”
– mondta Sütő.
Többen úgy vélik, hogy az akciók nem fogják jelentősen befolyásolni az inflációt. A kiskereskedők szerint a piaci körülményeket és az energiaárakat is figyelembe kell venni a helyzet értékelésekor, és az akciók hatásait még nem lehet pontosan felmérni.
„A diszkontok, nagy boltok jól járnak, a kicsik viszont nem. Túl azon, hogy nem is kell részt venniük a törvény betűje szerint, sem informatikai, sem pedig erőforrásbeli adottság nincs meg hozzá, még a rezsiköltségeik is durván megnőttek. A kisboltok elveszíthetik azokat a vásárlóikat, akik eddig nem mentek máshová, csak helyben (ha volt hová), mert látják az akciós újságban is, meg a kormány honlapján is, hogy hova lesz majd érdemes menni, és igen, oda fognak menni, ahol ez olcsóbb lesz. A kisboltok bezárása már amúgy is elindult, és ez a folyamat folytatódni fog”
– fogalmazott Raskó György agrárközgazdász.
Kapcsolódó cikkeink
Vegyesek a fogyasztói vélemények a kötelező akciózás végéről
A kormány július 1-jén megszüntette a 13 hónapig tartó kötelező…
Tovább olvasom >Mi jön a kötelező akciók után?
2024. július 1-jével jelentős változások léptek életbe a magyar kiskereskedelemben:…
Tovább olvasom >Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >