Nagy a baj az ultrafeldolgozott élelmiszerekkel
A Harvard Egyetem több mint 30 éven át tartó kutatása szerint az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztása növelheti a korai halálozás kockázatát.
A kutatás során 115 000 amerikai felnőtt étkezési szokásait elemezték, és az eredmények alapján azok, akik rendszeresen fogyasztottak ultrafeldolgozott élelmiszereket, magasabb halálozási arányt mutattak. Az ultrafeldolgozott élelmiszerek, mint például a készételek, jégkrémek és ketchup-jellegű szószok, jellemzően alacsony tápértékkel rendelkeznek, és sok mesterséges adalékanyagot tartalmaznak. A 34 éves kutatási időszak alatt 48 193 halálesetet rögzítettek, és bár nem találtak közvetlen összefüggést a rák vagy szívbetegség okozta halálozás és az UPF-fogyasztás között, a teljes halálozási arány mégis magasabb volt az ultrafeldolgozott élelmiszerek fogyasztói körében.
A kutatás rámutat arra is, hogy nem minden ultrafeldolgozott élelmiszer egyformán veszélyes, és a kritikus értékelések szerint a kapcsolat nem feltétlenül közvetlen. Ennek ellenére a kiegyensúlyozott étrend fontossága továbbra is kiemelt figyelmet érdemel. Az egészséges táplálkozás elősegítésére az NHS azt javasolja, hogy a napi étrend tartalmazzon keményítőtartalmú szénhidrátokat, legalább öt adag gyümölcsöt és zöldséget, fehérjeforrásokat, valamint növeljük a napi rostbevitelünket 30 grammra.
Kapcsolódó cikkeink
Elhanyagolt népbetegség: évente egy kisvárosnyi magyart veszítünk el a diabétesz miatt
A cukorbetegség az elmúlt évtizedekben valódi népegészségügyi problémává vált, hiszen…
Tovább olvasom >Egy cseppel közelebb az egészséghez: így lehet izgalmas a napi folyadékpótlás
A nem megfelelő hidratáció fejfájást, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat,…
Tovább olvasom >Az Auchan minden munkatársának ingyenes egészségügyi szűrést biztosít
Az Auchan Magyarország kiemelt figyelmet fordít munkatársai egészségmegőrzésére és jóközérzetének…
Tovább olvasom >További cikkeink
A MOHU hat hónap alatt 700 millió palackot gyűjtött össze
November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza…
Tovább olvasom >Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >