Művészi meglepetéssel ünnepel a 150. éves Campari
Idén ünnepli 150. születésnapját Európa egyik legismertebb itala, a 60 féle természetes összetevőből készült Campari. A kerek évforduló alkalmából három világhírű művész, három új címkét tervezett a Campari palackokra.
Gaspare Campari 60 féle természetes összetevőből, többek közt gyógy – és fűszernövényekből, illetve gyümölcsökből összeállított itala 1860 óta Európa egyik legkedveltebb aperitifje.
A Campari ugyanakkor sosem csupán az ízével hódított. Szokatlannak számító hirdetéseivel gyakorta magára irányította a figyelmet még művészi körökben is. Az alapító legifjabb fia, Davide Campari indította el azt a hagyományt, amely során hivatásos művészekre bízta a Campari hirdetések megtervezését. Csupán három feltételt szabott a művészek számára: egyszerű színvilágot kellett használniuk, a márkanevet mindig meg kellett jeleníteniük és a márkának természetesen vissza kellett tükröződnie a kész anyagokon.
A stratégia bevált és máig elismeréssel hivatkoznak a Campari plakátokra, címkékre és más vizuális anyagokra.
Az idei év különleges esztendő a Campari életében. A 150. születésnapját ünneplő márka épp ezért a jeles alkalmat a hagyományokat tisztelve, de a korral is haladva szeretné emlékezetessé tenni. Felkértek három világszerte nagy elismeréssel övezett képzőművészt, hogy a kerek évfordulót és a márka művészetek iránti elköteleződését ábrázolják a Campari palackok címkéjén a saját kreatív elképzelésük szerint.
Avaf, a Campariból áradó nőiességet szerette volna megragadni a saját címke változatában azzal, hogy keresztezte az erős és a független nő motívumait. Végül a jazz énekesnő, Nina Simone, illetve az egyiptomi uralkodónő Nefertiti alakjából merítve álmodta meg az 150. évfordulót dicsőítő címkét.
Tobias Rehberger a márka esszenciájában keresett ihletet. Számára a Campari rubinvörös színe a mágikus ital képzetét keltette és címke tervében vegyítette a hetvenes évek designhangulatát a digitális design adta lehetőségekkel. Címketervében a 150-es szám játékos megjelenítését helyezte a középpontba.
Vanessa Beecroft -Avafhoz hasonlóan – a Campariban a nőisséget találta a legkifejezőbbnek. Szerinte a márka alapítása óta a szenvedéllyel teli szépséget, az eleganciát és a kecsességet képviseli. Ezek alapján nem volt számára kétséges, hogy a légies, szenvedélyt sugárzó, vörös hajkoronás hölgyben tudja leginkább visszaadni a Campari esszenciáját.
A limitált példányban legyártott és forgalomba hozott, egyedi címkézésű üvegekkel idén júliusban találkozhatnak a vásárlók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >