Munkatársunk jelenti a düsseldorfi EuroCIS szakvásárról
Sci-fi helyett fejlesztések gyakorlati példákkal
Sok minden a jövő zenéjének tűnik mindabból, amit az EuroCIS látogatói hallanak és látnak Düsseldorfban, a Rajna parti vásárközpontban.
– Ki hitte volna öt éve, hogy iPoddal a kézben járkálunk és tájékozódunk egy vásárban – mondja a vásár szakmai védnöke, a kölni székhelyű Európai Kereskedelmi Intézet elnöke, Dr. Bernd Hallier a 9-es csarnok egyik frekventált standján. – És bár intenzíven kerestük a közeljövő fejlődési irányait, arra sem gondoltunk öt éve, hogy 2012-ben az okostelefon mindannyiunk nélkülözhetetlen munkaeszköze lesz.
„Vásárlók lojalitásának növelése a mobil technológia optimális használata révén”; „Készletnélküliség minimalizálása egyidejűleg a raktári készlet csökkentésével az Auchan példáján Franciaországban”; „A többcsatornás marketing stratégiája és sikertényezői”. Három cím a hatvan előadásból, amely a kiállítással párhuzamosan naponta délelőtt tizenegytől zárásig futó két fórum programjában szerepel. Az egyenként félórás előadásokat átlag 50 szakember hallgatja. Az érdeklődés fő oka, hogy korántsem science fiction jellegű témákat tárgyalnak az informatikai világcégek szakemberei, hanem fejlesztéseiket gyakorlati példákon keresztül mutatják be. Az élenjáró kereskedelmi vállalatok igyekeznek versenyelőnyt szerezni.
Ezzel kapcsolatban Michael Degen, a düsseldorfi vásár vállalat divízió vezetője kedden délelőtt egy sajtóbeszélgetés során megállapítja:
– Az online kereskedelem előretöréséről, a többcsatornás értékesítés elterjedéséről mar öt és tíz éve is sokan, sokat beszeltek. Az akkori készülődés korainak bizonyult, és a piaci szereplők különböző fejlesztései nem váltak be. Most viszont minden jel szerint eljött az idő, amikor a téglából, malterrel épült üzletek működtetői tényleg komolyan kénytelenek foglalkozni azzal, hogy fejlődésükben mekkora mértékben, milyen módon támaszkodjanak az új technológiákra.
Bajai Ernő
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >