Munkahelye biztonságát félti és gyermekei jövőjéért aggódik a magyar
A magyarok legnagyobb gondja a munkahelyek biztonsága, majd sorrendben a gyerekek taníttatása és boldogulása, valamint az energiaárak növekedése – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 54 országban végzett online felmérése.
Az idők változását jelzi, hogy a 2008 őszén végzett hasonló kutatás eredményeként az energiaárak emelkedése okozta a fő gondot a magyar válaszadók legnagyobb arányának, 21 százaléknak. Második helyen szerepelt a munkahelyek biztonsága, 16 százalékkal.
2009 őszén a munkahelyek biztonsága miatt aggódott leginkább megkérdezett honfitársaink 23 százaléka; utána pedig a gyerekek taníttatása, boldogulása, valamint az energiaárak növekedése következik 12-12 százalékkal.
Ezután a sorrend: a megkérdezett egészsége, valamint adóssága, továbbá a foglalkozás és a magánélet egyensúlya, egyaránt 11 százalékkal. Csak 5 százalék számára fő gond a gazdaság helyzete, míg 4 százalék nevezte meg a politikai stabilitást, 3 pedig a növekvő élelmiszer árakat.
Átlagosan, az 54 országban megkérdezettek legtöbbje (18 százalék) jelölte meg fő gondjának a gazdasági helyzetet; ezt követi a munkahelyek biztonsága (14), foglalkozás és magánélet egyensúlya (12). További sorrend: a válaszadó egészsége (10), adóssága, illetve gyerekeinek boldogulása (7-7), az energiaárak emelkedése (6), valamint az élelmiszerek drágulása (5).
Egy másik kérdéskör a válság megítélésére vonatkozott. Megkérdezett honfitársaink 19 százaléka véli, hogy Magyarország a következő 12 hónap során kikerül a gazdasági válságból, 57 százalékunk szerint addigra nem lesz vége nálunk a válságnak. További 24 százalék nem tudja, mi várható.
A magyarok borúlátóbban ítélik meg a helyzetet, mint a nemzetközi átlag. Globálisan ugyanis átlagosan a válaszadók 26 százaléka gondolja, hogy országa 12 hónap múlva túl lesz a recesszión. Nemleges véleményt 47 százalék képvisel, míg nem tudja: 27 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >