Multiszenzoros élmények a boltokban
Nagyon sok kutatómunka zajlik annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi márkák méltó fogyasztói élményt nyújtsanak fogyasztóik számára. Ez csak úgy valósítható meg, ha az adott környezet érinti mind az öt érzéket, és befolyással van az ember hang-, látvány-, tapintás-, szaglás- és ízérzékélésére.
A kiskereskedők természetesen gyakran a látványra összpontosítanak, és csak azzal törődnek, hogy milyen maga a hely. Pedig annak érdekében, hogy egyedülálló és tudatos érzékszervi élményt hozzanak létre a vendégeik számára, különös figyelmet kell fordítaniuk a tér, a hang, az illat és az érintés fontosságára. Mivel az ügyfeleket a legkülönbözőbb motivációk vezérlik, fontos, hogy változatos ingerek érjék őket. Előre el kell dönteni, hogy mi a márka üzenete, és mit szeretnénk kifejezni és létrehozni a térben. Akár egy ünnepi hangulatot vagy éppen egy csendes, nyugodt környezetet. Majd a kitűzött célnak megfelelő tudatos zenei kombináció és akusztikus vezérlés együtt adhat különleges élményt. Emellett illatokat ma már a legkülönfélébb módokon lehet létre hozni, és azok hatásfoka és intenzitása bármikor ellenőrizhető az üzlethelyiségben. A fogyasztók fizikailag megérinthetik a különböző felületeket, amelyek befolyásolják őket.
Minden érzékszerv együttes stimulálása nagy kihívást jelent, de mindig szándékosnak és tudatosan tervezettnek kell lennie. Ezért a legjobb megoldást az jelenti, ha részegységekre bontjuk, és nem egyszerre kezeljük őket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >