Multiszenzoros élmények a boltokban
Nagyon sok kutatómunka zajlik annak érdekében, hogy a kiskereskedelmi márkák méltó fogyasztói élményt nyújtsanak fogyasztóik számára. Ez csak úgy valósítható meg, ha az adott környezet érinti mind az öt érzéket, és befolyással van az ember hang-, látvány-, tapintás-, szaglás- és ízérzékélésére.
A kiskereskedők természetesen gyakran a látványra összpontosítanak, és csak azzal törődnek, hogy milyen maga a hely. Pedig annak érdekében, hogy egyedülálló és tudatos érzékszervi élményt hozzanak létre a vendégeik számára, különös figyelmet kell fordítaniuk a tér, a hang, az illat és az érintés fontosságára. Mivel az ügyfeleket a legkülönbözőbb motivációk vezérlik, fontos, hogy változatos ingerek érjék őket. Előre el kell dönteni, hogy mi a márka üzenete, és mit szeretnénk kifejezni és létrehozni a térben. Akár egy ünnepi hangulatot vagy éppen egy csendes, nyugodt környezetet. Majd a kitűzött célnak megfelelő tudatos zenei kombináció és akusztikus vezérlés együtt adhat különleges élményt. Emellett illatokat ma már a legkülönfélébb módokon lehet létre hozni, és azok hatásfoka és intenzitása bármikor ellenőrizhető az üzlethelyiségben. A fogyasztók fizikailag megérinthetik a különböző felületeket, amelyek befolyásolják őket.
Minden érzékszerv együttes stimulálása nagy kihívást jelent, de mindig szándékosnak és tudatosan tervezettnek kell lennie. Ezért a legjobb megoldást az jelenti, ha részegységekre bontjuk, és nem egyszerre kezeljük őket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >