Műanyagjárvány: a COVID-19 összetörte a recycling-álmot
A koronavírus-járvány rendkívüli lökést adott a műanyagiparnak. Wuhantól New Yorkig az arc”pajzsok”, kesztyűk, az elvihető ételek dobozai és az online rendelések csomagolásaihoz használt légpárnás fólia elképesztő mértékű műanyagigényt jelentett. Mivel ezek nagy része nem újrahasznosíható, következésképp a szemétbe kerülnek.

A járvány az újrahasznosítást is leblokkolta
Ám van egy másik következménye is ennek a jelenségnek: a járvány felerősítette az újrahasznosított és új műanyagok közti árverseny is. Olyan háború ez, amelyben az újrahasznosító cégek folyamatosan veszítenek.
Szinte minden darab műanyag fosszilis üzemanyagként kezdi életét. A gazdasági lassulás komolyan lassította a világ olajigényét, így az új plasztik ára is esett.
Négy műanyag flakon legyártása annyi üvegházhatású gáz kibocsájtásával egyenlő, mint másfél kilométer autózáshoz szükséges üzemanyag. Az USA hatszor annyi műanyagot éget el, mint amennyit újrahasznosít. A koronavírus miatt pedig a műanyaghulladék növekedett, ahelyett, hogy csökkent volna.
Az olaj- és gázipar a következő öt év során 400 milliárd dollárt tervez költeni olyan üzemek létesítésére, amely nyersanyagot gyárt a szűz műanyagok számára.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Italos kartonokból gyárt építőanyagot a Stavmat Kaposváron
Gipszkartont helyettesítő lapok gyártásába kezdett tetra pak italos kartonok újrahasznosításával…
Tovább olvasom >Brit volt miniszter: tiltsuk be a műanyagokat!
Angliának teljesen be kellene tiltania a műanyag flakonokat, és kizárólag…
Tovább olvasom >Ez az ország már betiltatta az egyszer használatos műanyagokat
Luxemburg a hulladék csökkentését és a környezet védelmét célzó új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Izraelben lép piacra a Carrefour az Electra Consumer Productsszal társulva
Nemzetközi terjeszkedése részeként a francia Carrefour franchise-megállapodást írt alá az…
Tovább olvasom >Automatizált raktármegoldásokat tesztel a Rohlik Csoport
Kísérleti projektet indít a BRIGHTPICK-kel a Kifli.hu anyacége, a Rohlik…
Tovább olvasom >Cicadominancia
Marketingnyelven szólva azt mondhatjuk, hogy a macska valahogy jobban menedzseli…
Tovább olvasom >