Műanyagjárvány: a COVID-19 összetörte a recycling-álmot
A koronavírus-járvány rendkívüli lökést adott a műanyagiparnak. Wuhantól New Yorkig az arc”pajzsok”, kesztyűk, az elvihető ételek dobozai és az online rendelések csomagolásaihoz használt légpárnás fólia elképesztő mértékű műanyagigényt jelentett. Mivel ezek nagy része nem újrahasznosíható, következésképp a szemétbe kerülnek.

A járvány az újrahasznosítást is leblokkolta
Ám van egy másik következménye is ennek a jelenségnek: a járvány felerősítette az újrahasznosított és új műanyagok közti árverseny is. Olyan háború ez, amelyben az újrahasznosító cégek folyamatosan veszítenek.
Szinte minden darab műanyag fosszilis üzemanyagként kezdi életét. A gazdasági lassulás komolyan lassította a világ olajigényét, így az új plasztik ára is esett.
Négy műanyag flakon legyártása annyi üvegházhatású gáz kibocsájtásával egyenlő, mint másfél kilométer autózáshoz szükséges üzemanyag. Az USA hatszor annyi műanyagot éget el, mint amennyit újrahasznosít. A koronavírus miatt pedig a műanyaghulladék növekedett, ahelyett, hogy csökkent volna.
Az olaj- és gázipar a következő öt év során 400 milliárd dollárt tervez költeni olyan üzemek létesítésére, amely nyersanyagot gyárt a szűz műanyagok számára.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Nehezen újrahasznosítható hulladékok: megoldások születőben, de még messze a cél
Bár egyre több hulladéktípus válik újrahasznosíthatóvá, számos anyag feldolgozása továbbra…
Tovább olvasom >Az RSZKF vírus miatt változatlanul szigorú előírások és intézkedések vannak érvényben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a figyelmet, hogy továbbra…
Tovább olvasom >Jelentős megtakarítást tesznek lehetővé a SPAR újrahasznosítási megoldásai
nnovatív kezdeményezéseket indított fenntarthatósági törekvéseivel összhangban az újrahasznosítás területén a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >