Műanyagjárvány: a COVID-19 összetörte a recycling-álmot
A koronavírus-járvány rendkívüli lökést adott a műanyagiparnak. Wuhantól New Yorkig az arc”pajzsok”, kesztyűk, az elvihető ételek dobozai és az online rendelések csomagolásaihoz használt légpárnás fólia elképesztő mértékű műanyagigényt jelentett. Mivel ezek nagy része nem újrahasznosíható, következésképp a szemétbe kerülnek.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/10/plastic-pandemic-covid-19-trashed-the-recycling-dream-1-300x174.jpg)
A járvány az újrahasznosítást is leblokkolta
Ám van egy másik következménye is ennek a jelenségnek: a járvány felerősítette az újrahasznosított és új műanyagok közti árverseny is. Olyan háború ez, amelyben az újrahasznosító cégek folyamatosan veszítenek.
Szinte minden darab műanyag fosszilis üzemanyagként kezdi életét. A gazdasági lassulás komolyan lassította a világ olajigényét, így az új plasztik ára is esett.
Négy műanyag flakon legyártása annyi üvegházhatású gáz kibocsájtásával egyenlő, mint másfél kilométer autózáshoz szükséges üzemanyag. Az USA hatszor annyi műanyagot éget el, mint amennyit újrahasznosít. A koronavírus miatt pedig a műanyaghulladék növekedett, ahelyett, hogy csökkent volna.
Az olaj- és gázipar a következő öt év során 400 milliárd dollárt tervez költeni olyan üzemek létesítésére, amely nyersanyagot gyárt a szűz műanyagok számára.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Egyre többen vesznek újrahasznosítható termékeket
Egy friss ALPLA felmérés szerint a megkérdezettek közel 70%-a hajlandó…
Tovább olvasom >1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot váltott ki a DS Smith 2020 óta
A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >