Műanyagjárvány: a COVID-19 összetörte a recycling-álmot
A koronavírus-járvány rendkívüli lökést adott a műanyagiparnak. Wuhantól New Yorkig az arc”pajzsok”, kesztyűk, az elvihető ételek dobozai és az online rendelések csomagolásaihoz használt légpárnás fólia elképesztő mértékű műanyagigényt jelentett. Mivel ezek nagy része nem újrahasznosíható, következésképp a szemétbe kerülnek.

A járvány az újrahasznosítást is leblokkolta
Ám van egy másik következménye is ennek a jelenségnek: a járvány felerősítette az újrahasznosított és új műanyagok közti árverseny is. Olyan háború ez, amelyben az újrahasznosító cégek folyamatosan veszítenek.
Szinte minden darab műanyag fosszilis üzemanyagként kezdi életét. A gazdasági lassulás komolyan lassította a világ olajigényét, így az új plasztik ára is esett.
Négy műanyag flakon legyártása annyi üvegházhatású gáz kibocsájtásával egyenlő, mint másfél kilométer autózáshoz szükséges üzemanyag. Az USA hatszor annyi műanyagot éget el, mint amennyit újrahasznosít. A koronavírus miatt pedig a műanyaghulladék növekedett, ahelyett, hogy csökkent volna.
Az olaj- és gázipar a következő öt év során 400 milliárd dollárt tervez költeni olyan üzemek létesítésére, amely nyersanyagot gyárt a szűz műanyagok számára.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
A Bunge csökkenti műanyagfelhasználását az olajospalack-csomagolás optimalizálásával Magyarországon
A martfűi gyárban előállított, újratervezett palackok darabonként 11 százalékkal kevesebb…
Tovább olvasom >A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >Nehezen újrahasznosítható hulladékok: megoldások születőben, de még messze a cél
Bár egyre több hulladéktípus válik újrahasznosíthatóvá, számos anyag feldolgozása továbbra…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >