Műanyag-újrahasznosító üzembe ruház a Mondelez Ausztráliában
A Mondelez szerint a szabadalmaztatott cseppfolyósítási technológia segítségével a műanyaghulladék kiváló minőségű olajjá alakítható.
A Milka és Oreo márkákat tulajdonló Mondelez International a csomagolóanyagokat gyártó Amcorral közösen egy újrahasznosítási technológiával foglalkozó ausztráliai vállalkozásba ruházott be.
A két cég meg nem nevezett összeget invesztált a Licellába, amely az ország egyik első „továbbfejlesztett újrahasznosító” létesítményét fogja felépíteni.
A sydney-i székhelyű Licella nevéhez fűződik a szabadalmi oltalom alatt álló katalitikus hidrotermikus reaktor (Cat-HTR), amely egy hidrotermikus cseppfolyósítási (HTL) technológia – a Mondelez szerint az újrahasznosítás következő generációja.
A HTL kémiai úton alakít át egy sor műanyaghulladékot „kiváló minőségű olajjá, a fosszilis olaj közvetlen helyettesítőjévé” – írja a snack-óriás. Ezáltal előmozdítja az egyébként hulladéklerakóba kerülő műanyag körforgásos feldolgozását, és a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás felé való elmozdulást.
Az Advanced Recycling Victoria elnevezésű új létesítmény kezdetben várhatóan évi 20.000 tonna használt műanyagot dolgoz fel, ami a tervek szerint később évi 120.000 tonnára bővül.
A Mondelez arra számít, hogy az Amcoron keresztül lágyműanyag-csomagolóanyag igényeinek nagy részét a telephelyen újrahasznosított anyagból fedezheti, csökkentve ezzel a szűz műanyag iránti igényét Ausztráliában.
A Mondelez azt szeretné, ha 2025-re minden csomagolása újrahasznosíthatóvá válna. Célja, hogy ugyanerre az időre 5%-kal csökkentse a szűzműanyag és 25%-kal mérsékelje a kemény szűzműanyag felhasználását a 2020-as szinthez képest.
Kapcsolódó cikkeink
60%-kal kevesebb műanyag a Cadbury csomagolásában
A fenntarthatóság jegyében új csomagolási megoldást tesztel legújabb együttműködésében a…
Tovább olvasom >Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >Új időszámítás az Oreo-nál
Social nyereményjátékkal startolt, a napokban pedig lokális fókuszú kommunikációval erősít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >Műanyag-cunami helyett üvegforradalom
Miközben a fenntarthatóság központi téma lett, több millió tonna műanyag-csomagolás…
Tovább olvasom >A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >