Műanyag-újrahasznosító üzembe ruház a Mondelez Ausztráliában
A Mondelez szerint a szabadalmaztatott cseppfolyósítási technológia segítségével a műanyaghulladék kiváló minőségű olajjá alakítható.
A Milka és Oreo márkákat tulajdonló Mondelez International a csomagolóanyagokat gyártó Amcorral közösen egy újrahasznosítási technológiával foglalkozó ausztráliai vállalkozásba ruházott be.
A két cég meg nem nevezett összeget invesztált a Licellába, amely az ország egyik első „továbbfejlesztett újrahasznosító” létesítményét fogja felépíteni.
A sydney-i székhelyű Licella nevéhez fűződik a szabadalmi oltalom alatt álló katalitikus hidrotermikus reaktor (Cat-HTR), amely egy hidrotermikus cseppfolyósítási (HTL) technológia – a Mondelez szerint az újrahasznosítás következő generációja.
A HTL kémiai úton alakít át egy sor műanyaghulladékot „kiváló minőségű olajjá, a fosszilis olaj közvetlen helyettesítőjévé” – írja a snack-óriás. Ezáltal előmozdítja az egyébként hulladéklerakóba kerülő műanyag körforgásos feldolgozását, és a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás felé való elmozdulást.
Az Advanced Recycling Victoria elnevezésű új létesítmény kezdetben várhatóan évi 20.000 tonna használt műanyagot dolgoz fel, ami a tervek szerint később évi 120.000 tonnára bővül.
A Mondelez arra számít, hogy az Amcoron keresztül lágyműanyag-csomagolóanyag igényeinek nagy részét a telephelyen újrahasznosított anyagból fedezheti, csökkentve ezzel a szűz műanyag iránti igényét Ausztráliában.
A Mondelez azt szeretné, ha 2025-re minden csomagolása újrahasznosíthatóvá válna. Célja, hogy ugyanerre az időre 5%-kal csökkentse a szűzműanyag és 25%-kal mérsékelje a kemény szűzműanyag felhasználását a 2020-as szinthez képest.
Kapcsolódó cikkeink
A megunt mobiltelefon értékes – 1500 kiselektronikai eszközt hoztak vissza az Auchanba újrahasznosításra
Harmadik alkalommal csatlakozott az Auchan áruházlánc a „Passzold vissza, Tesó!”…
Tovább olvasom >Limitált kiadású Selena Gomez Oreo kekszeket dob piacra a Mondelēz
A Mondelēz International bejelentette, hogy júniusban limitált kiadású Selena Gomez…
Tovább olvasom >Fenntartható mezőgazdasági startupba fektetett a Mondelēz Észtországban
A Mondelēz International az észtországi székhelyű eAgronom nevű regeneratív mezőgazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >