MTÜ: a kínai turistacsoportokkal Magyarország turizmusa hamarabb visszaépülhet a 2019-es szintre
A kínai turistacsoportok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy Magyarország turizmusa minél gyorsabban elérje a 2019-es „bezzeg év” szintjét – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten az MTI-nek.

Tavaly 24 ezer egyéni kínai utazó jött hazánkba
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren ünnepélyes keretek között fogadták a pandémia óta első, hivatalos csoportos vízummal Budapestre érkezett kínai turistacsoportot, akik az Air China Csunkingból indult közvetlen repülőjáratával érkeztek.
Az MTÜ vezérigazgató-helyettese a sajtó munkatársainak kifejtette: Kína közel 200 millió kiutazójával a világ egyik legnagyobb küldőpiaca. Ezért van óriási jelentősége ennek a csoportnak, hiszen az elmúlt három évben a kínai szervezett vendégforgalom nagyon hiányzott a turizmusból – tette hozzá.
Rámutatott, hogy tavaly az egész évet tekintve 24 ezer egyéni kínai utazó jött hazánkba, akik 107 ezer vendégéjszakát töltöttek nálunk. A kínai nyitás bejelentése óta máris mintegy 36 ezer vendégéjszakányi foglalás érkezett erre az évre a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint – hívta fel a figyelmet Jakab Zsófia.
Az MTÜ vezérigazgató-helyettese bízik abban, hogy a beutazó csoportok száma folyamatosan nőni fog a következő időszakban.
Kiemelte, míg korábban jellemzően több országot is felkerestek a kínai csoportok, ezért leginkább 1-2 napot töltöttek országunkban, a most érkezett turistacsoport kizárólag hazánk csodás tájait járja be, és már 8-10 napot tölt Magyarországon. Így a kínai vendégek az egész országról kapnak átfogó képet, hiszen Budapesten túl vidékre is, többek között a Pécs-Villány turisztikai térségbe, Hévízre és a Balaton környékére is ellátogatnak.
Az új, 8-10 napos magyarországi utazási csomagokat még inkább meg akarják ismertetni a kínai partnerekkel, ezért az MTÜ április közepén kínai roadshow-t indít – mondta Jakab Zsófia.
Arra is kitért, hogy Magyarországra Németország, Anglia és a környező országok: Románia, Szlovákia, Csehország, mellett az Amerikai Egyesült Államokból is nagy számban érkeznek turisták. A kínai utazók jelentőségét jól mutatja, hogy 2015 és 2019 között a kínai vendégek száma hazánkban 122 százalékkal nőtt. 2019-ben pedig a vendégéjszakákat tekintve Budapest küldőpiacai között Kína foglalta el a kilencedik helyet.
Kapcsolódó cikkeink
Balatoni Turizmus Szövetség: kiemelkedő forgalomnövekedést hozhat a húsvéti hosszú hétvége a Balaton régióban
A szállodák előfoglalási adatai szerint a Balaton régió turizmusában kiemelkedő…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Higiéniai problémák egy wellness-szállóban, a NAV leengedte a medence vizét
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársainak kellett leengedni annak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >