MTÜ: a kínai turistacsoportokkal Magyarország turizmusa hamarabb visszaépülhet a 2019-es szintre
A kínai turistacsoportok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy Magyarország turizmusa minél gyorsabban elérje a 2019-es „bezzeg év” szintjét – mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten az MTI-nek.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/szechenyi-chain-bridge-g35fc68fd2_1280.jpg)
Tavaly 24 ezer egyéni kínai utazó jött hazánkba
A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren ünnepélyes keretek között fogadták a pandémia óta első, hivatalos csoportos vízummal Budapestre érkezett kínai turistacsoportot, akik az Air China Csunkingból indult közvetlen repülőjáratával érkeztek.
Az MTÜ vezérigazgató-helyettese a sajtó munkatársainak kifejtette: Kína közel 200 millió kiutazójával a világ egyik legnagyobb küldőpiaca. Ezért van óriási jelentősége ennek a csoportnak, hiszen az elmúlt három évben a kínai szervezett vendégforgalom nagyon hiányzott a turizmusból – tette hozzá.
Rámutatott, hogy tavaly az egész évet tekintve 24 ezer egyéni kínai utazó jött hazánkba, akik 107 ezer vendégéjszakát töltöttek nálunk. A kínai nyitás bejelentése óta máris mintegy 36 ezer vendégéjszakányi foglalás érkezett erre az évre a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai szerint – hívta fel a figyelmet Jakab Zsófia.
Az MTÜ vezérigazgató-helyettese bízik abban, hogy a beutazó csoportok száma folyamatosan nőni fog a következő időszakban.
Kiemelte, míg korábban jellemzően több országot is felkerestek a kínai csoportok, ezért leginkább 1-2 napot töltöttek országunkban, a most érkezett turistacsoport kizárólag hazánk csodás tájait járja be, és már 8-10 napot tölt Magyarországon. Így a kínai vendégek az egész országról kapnak átfogó képet, hiszen Budapesten túl vidékre is, többek között a Pécs-Villány turisztikai térségbe, Hévízre és a Balaton környékére is ellátogatnak.
Az új, 8-10 napos magyarországi utazási csomagokat még inkább meg akarják ismertetni a kínai partnerekkel, ezért az MTÜ április közepén kínai roadshow-t indít – mondta Jakab Zsófia.
Arra is kitért, hogy Magyarországra Németország, Anglia és a környező országok: Románia, Szlovákia, Csehország, mellett az Amerikai Egyesült Államokból is nagy számban érkeznek turisták. A kínai utazók jelentőségét jól mutatja, hogy 2015 és 2019 között a kínai vendégek száma hazánkban 122 százalékkal nőtt. 2019-ben pedig a vendégéjszakákat tekintve Budapest küldőpiacai között Kína foglalta el a kilencedik helyet.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >