MT Zrt.: Magyarország egyre népszerűbb az izraeli utazók körében
Magyarország egyre népszerűbb úti cél az izraeli utazók körében: 2015 első 11 hónapjában több mint 256 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az ázsiai országból érkezők, ami közel 10 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát – hívta fel a figyelmet a Magyar Turizmus (MT) Zrt. az MTI-hez kedden eljuttatott hírlevelében.
Kiemelik, hogy az izraeli lakosság utazási kedve évek óta nő, míg 2000-ben 3,5 millió, 2011-ben közel 4,5 millió, 2013-ban pedig már közel 5 millió kiutazást tartott nyilván az izraeli statisztikai hivatal. Az utazások számának növekedésével a turisztikai kiadások összege is folyamatosan emelkedik, 2013-ban megközelítőleg 6 millió dollárt tett ki.
Az izraeli utazók fő motivációja a tengerparti pihenés, a városlátogatás és az egészségturizmus. Ez utóbbi szempontjából Magyarország is vonzó úti cél, és nem szabad megfeledkezni a családlátogatás, valamint a vallási motivációk jelentőségéről sem.
A tájékoztatás szerint kedden a magyar nemzeti stand is megnyílt a tel-avivi IMTM (International Mediterranean Tourism Market) kiállításon, ami az idén 22. alkalommal, február 9-10. között várja a látogatókat. Magyarország már négy éve folyamatosan részt vesz a térség legnagyobb turisztikai rendezvényén, az idén a Magyar Turizmus Zrt. mellett négy társkiállító mutatja be az ország turisztikai vonzerőit.
A cél Magyarország ismertségének növelése az izraeli turisztikai piacon. Fontos célcsoport a fiataloké, valamint az orosz nyelvű izraeli közönség is. További cél a Budapest-központúság oldása, amely az egészségturisztikai szolgáltatások mellett az aktív és ökoturizmusra alapulhat. Kiemelt szerepet kap az ország gasztronómiai sokféleségének bemutatása is – ismertette az MT Zrt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: javultak a turisztikai cégek várakozásai áprilisban
Javultak a turisztikai cégek várakozásai áprilisban az egy évvel korábbihoz…
Tovább olvasom >Navracsics Tibor: Magyarország jól használja fel az uniós pénzeket
A csaknem 1,3 milliárd forintnyi uniós forrásból elkészült Kérész Öko-…
Tovább olvasom >Turisztikai ügynökség: egymilliárd forintból újulhatnak meg a Tourinform irodák
Egymilliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít a kormány a…
Tovább olvasom >További cikkeink
VIMOSZ: javultak a turisztikai cégek várakozásai áprilisban
Javultak a turisztikai cégek várakozásai áprilisban az egy évvel korábbihoz…
Tovább olvasom >Navracsics Tibor: Magyarország jól használja fel az uniós pénzeket
A csaknem 1,3 milliárd forintnyi uniós forrásból elkészült Kérész Öko-…
Tovább olvasom >Miért harcol az olasz vendéglős – A nap videója
Őn mire szavazna: a vendéglős (és az olasz konyha) méltósága…
Tovább olvasom >