MT Zrt.: Magyarország egyre népszerűbb az izraeli utazók körében

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 02. 09. 10:38

Magyarország egyre népszerűbb úti cél az izraeli utazók körében: 2015 első 11 hónapjában több mint 256 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az ázsiai országból érkezők, ami közel 10 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának adatát – hívta fel a figyelmet a Magyar Turizmus (MT) Zrt. az MTI-hez kedden eljuttatott hírlevelében.

furdo10

Kiemelik, hogy az izraeli lakosság utazási kedve évek óta nő, míg 2000-ben 3,5 millió, 2011-ben közel 4,5 millió, 2013-ban pedig már közel 5 millió kiutazást tartott nyilván az izraeli statisztikai hivatal. Az utazások számának növekedésével a turisztikai kiadások összege is folyamatosan emelkedik, 2013-ban megközelítőleg 6 millió dollárt tett ki.

Az izraeli utazók fő motivációja a tengerparti pihenés, a városlátogatás és az egészségturizmus. Ez utóbbi szempontjából Magyarország is vonzó úti cél, és nem szabad megfeledkezni a családlátogatás, valamint a vallási motivációk jelentőségéről sem.

A tájékoztatás szerint kedden a magyar nemzeti stand is megnyílt a tel-avivi IMTM (International Mediterranean Tourism Market) kiállításon, ami az idén 22. alkalommal, február 9-10. között várja a látogatókat. Magyarország már négy éve folyamatosan részt vesz a térség legnagyobb turisztikai rendezvényén, az idén a Magyar Turizmus Zrt. mellett négy társkiállító mutatja be az ország turisztikai vonzerőit.

A cél Magyarország ismertségének növelése az izraeli turisztikai piacon. Fontos célcsoport a fiataloké, valamint az orosz nyelvű izraeli közönség is. További cél a Budapest-központúság oldása, amely az egészségturisztikai szolgáltatások mellett az aktív és ökoturizmusra alapulhat. Kiemelt szerepet kap az ország gasztronómiai sokféleségének bemutatása is – ismertette az MT Zrt. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink