Mozzarella-gyártásba invesztál az Arla Foods az Egyesült Királyságban
210 millió eurót (227,6 millió dollárt) ruház mozzarella-sajt gyártásába az Arla Foods egyik brit tejüzemében. A tejipari szövetkezet közlése szerint a projekt az „eddigi legnagyobb beruházása az Egyesült Királyságban”.
A délnyugat-angliai Devonban található Taw Valley-i tejüzemet a vállalat új technológiával szereli fel, hogy „megfeleljen a vásárlók igényeinek, akik szeretik, ha a mozzarella bizonyos módon sül, olvad, illetve nyúlik”.
Az Arla hozzátette, hogy a technológia egyszerre több szabadalomra is épül, és segítségével az érlelési folyamat 14 napról egy napra csökkenhet.
Az Arla szerint a Taw Valley-i telephelyen előállított mozzarella nagy részét globális vendéglátóipari vevők számára exportálják.
– Ezzel a beruházással a Taw Valley-i üzem korszerű sajtgyártó telephely lesz, és ezt kombinálva a mélyreható csatornaspecifikus ismereteinkkel a globális mozzarella-kategóriában tovább erősítjük az üzletágat – mondta David Boulanger ügyvezető alelnök és ellátási láncért felelős vezető.
– A lépés kiváló példája annak, az Arla Foodsnál miként újítjuk meg időről időre feldolgozói képességeinket, hogyan javítjuk hatékonyságunkat és mennyire törekszünk a termékek kiválóságára annak érdekében, hogy megvalósítsuk stratégiai céljainkat, a növekedés lehetőségét és végső soron értéket kínáljunk a gazdák számára – tette hozzá a szakember.
Az építkezés várhatóan 2026-ban fejeződik be, és a rákövetkező évben el is készülnek az első termékek az új létesítményben. A beruházás nem érinti az Arla Foods másik két dániai mozzarella-előállító üzemét – erősítette meg a szövetkezet.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Egy milliárd dollárból bővíti a gyártást Mexikóban a Nestlé
A Nestlé bejelentette, hogy 1 milliárd dolláros beruházást eszközöl Mexikóban…
Tovább olvasom >Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >