Magazin: Mozgásban maradtak
Meglehetősen gyorsan és felkészülten reagáltak a szállítmányozással, logisztikával, flottával és nyomon követéssel foglalkozó cégek a koronavírus okozta globális változásokra. A gyors és pontos biztonsági intézkedések, a fogyasztói igények rendkívüli változásaira adott válaszok és a vészforgatókönyvek a legtöbb vállalatnál segítettek abban, hogy ezt a különlegesen nehéz időszakot a lehető legkevesebb veszteséggel vészeljék át, miközben a megfelelő konzekvenciákat is levonják a jövőre nézve.
A koronavírus-válság jelentős társadalmi- és gazdasági kihívásokkal jár, ami globálisan is megmutatkozik. A Dachser 44 országban van jelen saját telephelyeivel, amelyek mindegyike többé-kevésbé szigorú intézkedéseket alkalmaz a járvány visszaszorítására. Telephelyeiken jelenleg leginkább a vírus terjedésének megelőzésére koncentrálnak, de továbbra is biztosítják a hálózat, ezáltal a lakosság és a gazdaság számára történő áruszállítás működőképességét.
– A koronavírus okozta hatalmas kihívások ellenére a Dachser European Logistics hálózata továbbra is a szokásos nagyfokú megbízhatósággal működik, és mindent megtesz azért, hogy fenntartsa ügyfelei számára a szolgáltatásokkal és az árakkal kapcsolatban vállalt kötelezettségeit. Vállalatunk a stabilitást és a megbízhatóságot jelenti nehéz időkben is, ezért nem vezetünk be általános „COVID-19 pótdíjat”. Ehelyett meg szeretnénk újítani a partnerek iránti elkötelezettségünket, a megállapodott tarifákon nem változtatunk, és egyelőre megtartjuk a belföldi- és nemzetközi gyűjtőszállítmányok díjait is – hangsúlyozza Roman Stoličný, a Dachser vezérigazgatója.A cég az európai hálózatban jelenleg elengedő mennyiséget szállít ahhoz, hogy fenntartsa a forgalmat. Azokban az országokban, ahol szigorúak a korlátozások, a mennyiségek hirtelen csökkennek, ugyanakkor az elmúlt hetekben az élelmiszer-logisztikai üzletágban történő megrendelések száma megnövekedett.
Karácsonyi forgalom tavasszal
A Magyar Posta belföldi küldeményforgalma a veszélyhelyzet elrendelését követően összességében emelkedett, április első két hetében a naponta beérkező mennyiségek szinte karácsonyi hangulatot idéztek az üzemekben, a kézbesítendő csomagok száma a tavaly november végi mennyiségnek felelt meg.
– A fogyasztói trendek már egy ideje az e-kereskedelem és ezzel együtt a logisztikai piac erősödése, illetve felértékelődése felé mutatnak, a jelenlegi veszélyhelyzet azonban felerősítette ezt, és még azok is próbálkoznak online vásárlással, akik eddig nem, vagy csak ritkán tették – fogalmaz Varga János, a Magyar Posta logisztikai igazgatója.
A forgalmi megugrás a kézbesítés módját is érintette. A járvány miatt a háznál kézbesítések aránya újra megnőtt a fixpontok kárára: jelenleg a csomagok 90 százalékát háznál kézbesítik a Magyar Posta dolgozói, ami azt jelenti, hogy az egy futárra eső darabszám is nőtt, ugyanakkor az emelkedő darabszámmal párhuzamosan a kézbesítési sikeresség is javult, hiszen a címzettek jobbára otthon vannak.
– A rendeléseknél egyre többen választják az online fizetést, ami azon túl, hogy gyorsítja a kézbesítést, biztonságos megoldás mindenki számára. A korábban viszonylag gyakori utánvétes fizetés épp a fertőzésveszély kockázata miatt szorult háttérbe – teszi hozzá Varga János.
Változó versenyhelyzet
A logisztikát és a nemzetközi közúti áruszállítást is érzékenyen érinti a járvány, mivel egyszerre van hatással a keresleti és kínálati oldalra is. A Palmsped Cargo 2009 Kft. ennek ellenére sikerrel biztosítja gyártó ügyfeleik folyamatos áruellátását és a biztonságos készletezést.
– Fuvarszervezési folyamatainkat egy nap alatt biztonságosan átszerveztük home office működésre. A korábban oly nehezen kiválthatónak tűnő papír alapú dokumentumküldésben is rugalmasságot tapasztaltunk minden megbízónknál és fuvarozónknál, így a CMR-ek, szállítólevelek, számlák elektronikus küldése nem jelentett akadályt. A napról napra változó határhelyzetek és a gépjárművezetőket is érintő rendeletek miatt nagyon fontos volt számunkra, hogy gyors és pontos információáramlást biztosítsunk kollégáink, fuvarozóink és ügyfeleink között – mondja Kiss Nikoletta, a Palmsped Cargo ügyvezetője.
A járványidőszak elején tapasztalt fuvareszköz-kapacitáshiány mára megszűnt, az export-import átmeneti csökkenése miatt a cégeknek kapacitástöbblettel kell tervezniük. A következő időszak kihívása lesz, hogy ez milyen mértékű versenyhelyzetet teremt a magyar szállítmányozók, fuvarozók és a már jelen lévő, szomszédos vagy közeli országok szállítmányozói között.
– Közúti szállítmányozáshoz kapcsolódó eddigi szolgáltatásaink mellett a járványidőszak és sok ügyfelünk ez irányú megkeresése előhozta egyik régi szolgáltatásfejlesztési tervünket, amivel szeretnénk év végére bővíteni tevékenységünket. Ez a légi és a kombinált áruszállítás – teszi hozzá Kiss Nikoletta.
Új szolgáltatások, magasabb színvonal
Míg az építőiparban és a járműiparban jelentős visszaesés következett, addig az élelmiszeripar szárnyra kapott a járvány kitörése óta. Több kisebb fuvarozó cég is felfüggesztette a működését, így jelentős sofőrállomány került a munkaerőpiacra, a fuvardarabszámok csökkenésével pedig a fuvardíjak is csökkentek.
A SZAM SPED úgy látja, míg a cég ügyfelei kielégítésének feltételei nem sokat változtak, a kevésbé hatékony és szervezett fuvarozóknak fel kell tudniuk venni a versenyt a tökéletes ügyfélélmény elérése érdekében, ha nem akarnak megbízókat veszíteni.
– Az elmúlt évekhez hasonlóan bővítettük járműállományunkat. Így már 10 saját tulajdonú szerelvényünk szeli Európát. Szereztünk új megbízókat elsősorban az építőipar területén, és bevezettünk egy új szolgáltatást is a piacra. Ezzel elsősorban kisebb ügyfeleinket szolgáljuk ki, akik gazdaságosan szállíthatják kis mennyiségű terméküket Európa 27 országába – sorolja fejlesztéseiket Szerencsiné Agócs Mónika.
A SZAM SPED ügyvezető-tulajdonosa szerint a kiszervezéseknek, szállítási lehetőségeknek és partneri kapcsolatoknak köszönhetően a SZAM SPED sokkal nagyobb hatékonysággal és sokkal fejlettebben tudja kiszolgálni partnereit.
Megbízható partnerek a bizonytalanságban
A személyes találkozások a Mercedes-Benz márkakereskedőknél is jelentősen csökkentek, ami az értékesítés megtorpanását eredményezte. A cég a digitális csatornákon keresztül érintkezik az ügyfelekkel, akik gyorsan alkalmazkodtak az új helyzethez. A hozom-viszem szolgáltatást most még nagyobb számban veszik igénybe a kliensek, természetesen a legkomolyabb biztonsági óvintézkedések betartásával.
– Az elmúlt időszakban megnőtt az igény a raktárról elérhető járművek iránt, továbbá a vásárlóknál felértékelődött a megbízható partnerek, márkák szerepe. Így a Mercedes-Benz ügyfélköre stabilnak mondható ebben a nehéz időszakban is – mondja Szilveszter Tibor, a Mercedes-Benz Hungária haszongépjármű-üzletágának értékesítési és marketingigazgatója. A járműfejlesztés területén folyamatos az innováció, a fejlesztések és újítások mindig alkalmazkodnak a kialakult helyzetekhez. A jelenlegi gazdasági körülmények között ügyfeleink számára fontos a hosszú távú kiszámíthatóság, ezért az Integrált Szerviz Csomag által garantált 4 év vagy 120 000 km költségmentes karbantartás – amely a jelen helyzetben komoly termékelőnyt jelent – már minden kishaszonjármű-modellünknél az ajánlat része.
– A haszongépjárművek esetén a vállalkozások számára különösen fontos a megbízható szervizháttér, melyre kiváló példa a jelenlegi helyzet, hiszen országszerte mind a 26 szervizpontunk a koronavírussal kapcsolatos korlátozások ideje alatt is várja ügyfeleinket – teszi hozzá Szilveszter Tibor.
Mélyrepülésben az autóipar
Az Arteus Capital Holding cégcsoport ügyfelei most elsősorban az olcsó és fix költségű finanszírozási lehetőséget keresik. Finanszírozási igényük során céljuk átvészelni a jelenlegi helyzetből adódó likviditási nehézségeket, melyek jellemzően az alkalmazotti bérek kifizetése és kapcsolódó járulékfizetési vagy egyéb fizetési kötelezettségek.
– Ebben nyújt segítséget cégünk, az ArteusCredit Zrt. által az NHP Hajrá keretében nyújtható hitel, amely a likviditási nehézségek finanszírozásán túl kedvező konstrukciós hitellehetőséget ad az akár már korábban eltervezett új beruházások megvalósítására, ami segíthet a cégeknek a válságot követően mielőbb talpra állni – mondja dr. Varga Zoltán, az Arteus Capital Holding Zrt. vezérigazgatója.
A válság által egyik leginkább sújtott szektor egyértelműen az autóipar, melynek helyreállása legoptimálisabb becslések szerint is hónapokat fog igénybe venni. Az Arteus Capital Holding operatív lízinggel foglalkozó cége, a Cartis Flottakezelő Kft. a most a készleten lévő új autókra akár 6 hónapra 0 Ft-s bérleti díjjal igénybe vehető konstrukcióval támogatja az ügyfeleket annak érdekében, hogy mielőbb hozzájuthassanak új gépjárművükhöz.
Magas színvonal minden körülmények között
A haszongépjárművekkel foglalkozó Delta-Truck új, hatékony műszakrendszert vezetett be, amelynek köszönhetően rövidült a szervizek átfutási és befogadási ideje, s természetesen komoly egészségügyi intézkedéseket is hoztak a munkavégzés biztonságossá tétele érdekében.
– Az ózongenerátoros tisztítás, a maszkos és kesztyűs gépjárműkezelés, a sofőr és szerelő közötti személyes kapcsolat csökkentése mind arra irányul, hogy a vevő is biztonságban érezze magát, és a műhely is védett legyen a külső fertőzési lehetőségektől – mondja Nagy Gábor műszaki igazgató. Horváth Melinda HR-vezető hozzáteszi: a vészhelyzet kihirdetését követően létszámstoppot vezettek be, s munkaidő- és bércsökkentésre is szükség volt, ami viszont a műszaki csapatot nem érintette egyik telephelyükön sem.
– Egyes alkalmazottjainknak nem tudtunk munkát biztosítani, miközben számos kollégánk betegszabadságra, táppénzre és más távollétekre kényszerült, így bizonyos divízióinkat munkaerőhiány is sújtotta. Home office lehetőséggel, munkaidő-átcsoportosítással, rendkívüli szabadságok engedélyezésével, informatikai rendszereink fejlesztésével, kihasználásával és az egészségvédelmi eszközök nagyobb ráfordítással történő beszerzésével tudtuk áthidalni a kezdeti nehézségeket. Minden törekvésünk arra irányul, hogy a munkahelyeket meg tudjuk tartani, az ügyfeleinket a lehető legmagasabb színvonalon tudjuk biztonságos körülmények között kiszolgálni. A hirtelen jött változás mai napig plusz feladatokat megoldásokat igényel tőlünk, vezetőktől – sorolja Horváth Melinda a járvány kapcsán az intézkedéseket.
Megváltozott igények, alkalmazkodó szolgáltatások
Az EuroFleetnél a járvány idején a használt az új, ami azt jelenti, hogy lehetőség van 3–5 év közötti alacsony futással rendelkező járműveket tartósbérelni. A szolgáltatás minden elemében prémium, a korai visszajelzések alapján nagy igény van erre, hiszen az élet nem állhat meg: a céges autó jelenti most a legbiztonságosabb mobilitási formát a járvány idején. A cég EuroFleet EcoFlotta szolgáltatása, valamint a járvány járgány-bérlet rövid távú bérlést tesz lehetővé tartósbérlet-közeli árakon.
– Mindkét csomag válasz a megváltozott igényekre. Mivel az EuroFleet prémium flottakezelése teljes körű szolgáltatást biztosít, így már csak három kérdés van a bérlő számára: a raktérméret, a terhelhetőség és az üzemanyag-fogyasztás. Teherautóflottánk dinamikusan bővül, mert egyre több vállalkozás értékeli az EuroFleet nyújtotta prémium minőséget és a kiszámíthatóságot – fogalmaz Lakatos Gergely üzletfejlesztési vezető.
A flottakezelést illetően a cég tavaly SuperBrands-díjas lett, idén pedig az EuroFleet EcoFlottát és a járványjárgányt mint rövid távú bérléslehetőség-szolgáltatást fejlesztették ki.
– Értékesítésünk áttevődött élő videós csatornákra, továbbá érintésmentes megoldásokat alkalmazunk az autó átadásakor. Áprilisban nyitottuk meg új használtautó-centrumunkat, ahol négyszeres garanciával vásárolhatnak cégek prémium minőségű használt autókat – mutat rá Lakatos Gergely.
Rugalmassággal a kliensekért
A Via Bérautó Kft. szinte minden gazdaságiszereplő-ágazattal kapcsolatban van, így a cég azonnal megérezte a járvány hatását.
– A turizmussal, vendéglátással, rendezvényekkel kapcsolatos ágazatokban teljesen megszűnt a munkavégzés, így az érintett cégek egy része leadta járműveiket. Hasonlóan alakultak a nemzetközi fuvarozásban tevékenykedő vállalatok az ideiglenes határzáraknak és a karantén intézkedésének köszönhetően, majd azután jöttek a negatív jelzések a hírlap- és szórólapterjesztő cégektől, majd a belföldi szállításban részt vevő vállatoktól. Az elmúlt egy hónapban nagyjából kétszáz darab eszköz érkezett vissza a telephelyeinkre, ami a teljes flottaméretünk kb. 10%-a, viszont ezen járművek nagy részét az élelmiszert gyártó, illetve szállító vállalkozások gyorsan felszippantották – mondja Páll Zsombor, a Viarent LCV-üzletág ügyvezetője.
A cég számos válságkezelő intézkedést hozott. Ezek között szerepelnek az átmeneti időszakra szóló, személyre szabott ajánlatok, fizetési halasztás, a bérleti szerződés szüneteltetése egy hónapra, valamint a felmondási idő nélkül határozatlan időtartamra történő szerződéskötés, amelyet a 12 hónapos bérleti díjtarifával kötik meg, melynek értelmében a telephelyen álló járművek kedvezményes díjon vehetőek igénybe időtartam-kötöttségek nélkül.
Kockázatmentes megoldások
A Mercarius Flottakezelő Kft. gépjármű-üzemeltetés tekintetében más iparági szereplőkhöz képest jóval kevésbé érezte a járvány hatását, mivel a piacon egyedülálló módon külső erőforrás bevonása nélkül, saját, főállású alkalmazottakkal és saját szervizekkel, önerőből biztosítja szerviz-, csereautó-, gumiabroncs-, valamint assistance-szolgáltatásait. Emellett ügyfeleik nagy része közfeladatot lát el, akik továbbra is változatlanul veszik igénybe szolgáltatásaikat. Ennek köszönhetően a Mercariusnál elbocsátásokra és bércsökkentésre sem volt szükség, sőt március óta 5%-kal növelték munkavállalóik számát.
– Korábban az ügyfelek azt várták el, hogy elsősorban operatív szinten működjön jól a flottakezelő szolgáltatás, ma már ennél sokkal személyesebb kiszolgálást és minden területre kiterjedő, teljes körű flottakezelést várnak el. A tartós bérlet egyre népszerűbb a hazai kis- és középvállalkozások körében. Szolgáltatásaink akár már egyetlen autóval is igénybe vehetők. A nagyobb ügyfeleknek sokszor speciális igényeik vannak, amelyeket természetesen szintén ki kell elégítenünk – mutat rá a változásokra Szabó Gyula, a Mercarius Flottakezelő Kft. kereskedelmi igazgatója.
A legnagyobb igény a kiszámítható, kockázatmentes megoldásokra, fix havidíjas szolgáltatáscsomagokra és teljes körű üzemeltetésre van. A cég nagy hangsúlyt fektet az állandó havidíjakra, s figyel arra, hogy a lehető legkevesebb legyen a változó tényező a futamidő alatt, valamint, hogy a havidíjat ne befolyásolhassák olyan külső körülmények, amelyek változására egyik félnek sincs hatása (pl. infláció). Ami a haszongépjárműveket illeti, szolgáltatások szempontjából az ügyfelek számára a személyes kapcsolat és a folyamatos rendelkezésre állás a legfontosabb. Kiemelt szempont a gépjárművek állásidejének minimálisra csökkentése. Ennek érdekében a Mercarius saját haszongépjármű-csereautóparkot tart fent, szervizállomásaikon pedig 24 órás assistance-szolgáltatást biztosít, így akár egy órán belül el tudják kezdeni a járművek szervizelését.
Folyamatos áruellátás a járvány idején is
A koronavírus-járvány megjelenéséhez kapcsolható európai termelésvisszaesés révén a nemzetközi fuvarozási piac 40-50%-kal csökkent. Mindez természetesen a Waberer’s International Nyrt.-t is nagymértékben érintette.
– A túlélés záloga az volt, hogy a változásokra gyorsan reagálunk: leállítottuk teljes flottánk 30%-át, külföldi munkavállalóinkat hazaküldtük, a munkaidőt és bért a jelenlegi helyzethez igazítottuk. A Waberer’s-Szemerey Logisztika Kft. a Waberer’s Csoport belföldi áruszállításért és raktárlogisztikáért felelős leányvállalata a járványidőszak alatt is fontos szerepet vállal a hazai élelmiszer- és az alapvető áruellátás biztosításában – mondja Erdélyi Barna vezérigazgató.
A cég – a leállítások ellenére is jelentős méretű flottájával – a jelenlegi helyzet nehézségeit figyelembe véve is egész időszak alatt maximálisan kiszolgálta és kiszolgálja ügyfelei igényeit.
– Vállalatunk tavaly transzformációs programba fogott, amelynek kapcsán 20%-kal csökkentettük flottaméretünket, és jelentősen átalakítottuk értékesítési, üzemeltetési, tervezési funkcióinkat. Célunk egy eddiginél is ügyfélközpontúbb, agilisabb vállalat kialakítása. Optimalizáltuk a fuvar- és útvonaltervező programunkat, bevezettük a piacon egyedülálló GPS-alapú nyomkövető (Order Monitor) rendszerünket, ezáltal sokkal hatékonyabban és egyszerűbben követhetők a megrendelések és szállítmányok – teszi hozzá Erdélyi Barna.
Forró nyomon – nyomkövetéssel a biztonságért
Fejlődő telematika, otthonról használható nyomon követő alkalmazás, rugalmas rendszerek és személyre szabott lehetőségek – ezt és még sok minden mást kínálnak a nyomon követéssel foglalkozó cégek, amelyek a járvány idején is maximálisan kiszolgálják az ügyféligényeket.
Magyarországon az összes haszongépjármű 80%-a kishaszongépjármű, s a regisztrált kishaszongépjárművek száma folyamatos növekedést mutatott az elmúlt öt évben, ugyanakkor ebben a szegmensben továbbra is az átlagosnál alacsonyabb a telematika jelenléte.
– A tavalyi évben belépési díj nélküli, kizárólag fix havidíjas elszámolási rendszert (Telematics-as-a-Service) vezettünk be, illetve nagy hangsúlyt fektettünk a kulcsszegmensnek tartott nehézgépjárműveken túl a kishaszongépjárműveket és személyautókat is érintő fejlesztésekre, ennek köszönhetően növekedést mutat a telematika iránti igény. A közép- és kelet-európai régióban a járművek kb. 18%-a van jelenleg felszerelve telematikai eszközzel, és az előrejelzések alapján ez a szám 32%-ra növekszik 2023-ig. (Forrás: ACEA – vehicles in use report, Berg Insight – Fleet management in Europe 2019) – mondja Stogicza Zoltán, a WebEye Telematics Zrt. leányvállalatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A járvány miatt a szállítmányozás új kihívásokkal néz szembe. A logisztikai útvonalak esetleges lezárása, a beszállítók kiesése, az ellátási lánc változásai miatt még fontosabbá válik a valós idejű járműkövetés, valamint a szállítmányozás első vonalában dolgozó szakemberek munkavégzésének megkönnyítése, mobilitásának támogatása. Erre tekintettel a WebEye partnerei számára olyan rugalmas, speciális termék- és ajánlati csomagokat alakított ki, amelyekkel érdemben segíthetik őket ennek a nehéz periódusnak az áthidalásában, üzletmenetük élénkítésében és hatékonyságuk javításában.
– Tavaly és idén is számos felületünk, mobilalkalmazásunk újult meg, és elindítottuk ütemezett riportjainkat, kiemelten fókuszálva a javuló ügyfélélményre és a gyorsabb, hatékonyabb flottamenedzselésre. A megbízhatóság és kimagasló ár-érték arány mellett továbbra sincs kompromisszum: olyan integrált telematikai megoldásokat nyújtunk, amelyek segítségével a fuvarozó, szállítmányozó és logisztikai partnerek egyre hatékonyabban szervezhetik a munkafolyamataikat költségeik csökkentése mellett – teszi hozzá Stogicza Zoltán.
Nyomon követés karosszékből
A FleetWare az alapvető nyomkövető funkciókon túl az évek során számos újdonságot fejlesztett, többek között a menedzser mobilalkalmazást, amivel a tulajdonosok és flottafelelősök akár a reggeli kávé mellett képet kaphatnak a járműállomány teljesítményéről.
– Klasszikus igény flottamérettől függően a vagyonvédelem, az elektronikus útnyilvántartás, a sofőrazonosítás, nagyobb járműveknél és munkagépeknél az üzemanyag-figyelés, a pontos üzemóra- és munkaidőmérés. Nagyon jó látni, hogy egyre több ügyfelünk fejleszteni, növelni szeretné vállalkozását, nekik készítettük a flottakihasználtság, vezetésistílus-figyelés és testre szabható riasztások megoldásainkat – hangsúlyozza D. Szabó Lajos, a FleetWare üzletágvezetője.
A járványt illetően a cég úgy döntött, hogy passzív átvészelés helyett aktívan fejleszti folyamatait. A szektorban egyedüliként létrehoztak egy önkiszolgáló webshopot, ahol már az otthon kényelméből is megrendelhető a FLEETware. Átálltak elektronikus szerződéskötésre, e-számlázásra, chaten is elérhetőek, bevezették a kontaktmentes beszerelést, az érdeklődők pedig ingyenesen kipróbálhatják demo verziójukat.
Központban a flottaműködtetés
Az iData Kft. több fronton is felkészült és reagált a megváltozott gazdasági környezetre. A cég az iTrack telematikai eszközökkel és szolgáltatásokkal felszerelt gépjárművek kontrolljához a legpontosabb adatokkal és az egyedi igények figyelembevételével járul hozzá.
– A gyártás, a fejlesztés, a beszerelés és a javítás zökkenőmentesen történik, a szerelés előtt és után is fertőtlenítjük a járműveket. Természetesen a legfőbb gondossággal jártunk el munkatársainkkal szemben is – mondja Zölei Nikolett értékesítési vezető.
Ahogy a céges folyamatok egyre bonyolultabbak, sokrétűbbek lettek, az ügyfelek egyre jobban és pontosabban megfogalmazzák, hogyan tudná az iData egyedi igényeik alapján cégükre szabni az iTracket, amely rugalmas keretrendszer, és amelyben az egyedi igényekre akár egy-két napon belül tudnak reagálni.
– Mivel az üzemanyagkészlet kontrollálása már rutinfeladat, és teljes a kontroll, így mára a flotta működtetésének optimalizálása került a fókuszba. Már tavaly olyan fejlesztéseken dolgoztunk, melyek ezt az igényt hivatottak támogatni. Ilyen többek között a NaviTrack szolgáltatásunk (optimalizált útvonalak költség- és időalapon történő tervezése és küldése), vagy az adminisztrációt megkönnyítő automatikus, sablon alapú riportjaink. Új fejlesztéseink a fotók, dokumentumok küldése, a vezénylés funkció, valamint a workflow-kezelés és -tervezés – hangsúlyozza Zölei Nikolett, aki hozzáteszi: a cég a jelenlegi viszonyok között is elkötelezett amellett, hogy ügyfeleik továbbra is a megszokott, magas minőségben, zavartalanul vehessék igénybe szolgáltatásaikat. //
A szállítmányozásra is hatással van a koronavírus
A szállítmányozási szektor 10–30 százalékos visszaesését tapasztalják az iparág szereplői idén áprilisban a tavalyi adatokhoz képest. A Magyar Szállítmányozók Szövetsége kérdőíves felmérésében arra volt kíváncsi, hogy tagjai mit tapasztalnak a nemzetközi járványhelyzet szállítmányozási piacot érintő hatásaiból.
Áprilisban az elmúlt év azonos időszakához képest 10–30 százalék közötti a visszaesés, azonban az egyes szállítmányozási módok között jelentős eltérések láthatóak. A belföldi közúti forgalomban az élelmiszer, a gyógyszer és a fogyasztási cikkek forgalma nem esett jelentős mértékben, azonban az autóipari cégek szinte teljes és az egyéb ipari cégek nagy részének leállása miatt a visszaesés mértéke nagyságrendileg 20 százalék volt. A nemzetközi közúti forgalomnak 25–30 százalékos visszaeséssel kellett szembenéznie. A légi szállítmányozásban 20 százalék alatti visszaesésről számoltak be a cégek. A kínai export-import áruforgalom jelentősen visszaesett, de az exportkapacitás a korábbi hetekhez képest jelentősen javult. A folyami szállítmányozást az elmúlt évtized 30–50 százalékos visszaesésén felül a koronavírus további 10 százalékkal sújtotta az ágazatot.
A raktárlogisztikai tevékenység változatos képet mutat. Az élelmiszer és fogyasztási cikkek raktározásával foglalkozó cégek közül több a forgalom emelkedéséről számolt be, azonban az autóipari beszállító, gyártáslogisztikai tevékenységgel foglalkozó vállalatok sok esetben 50 százalékot meghaladó csökkenést szenvedtek el. Az MSZSZ tagjai 6 és 14 hónap közé becsülik azt az időtartamot, amely elteltével a korábbi áruszállítási mennyiségekkel tudnak majd számolni. //
Kapcsolódó cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Decemberben alig változott a GKI konjunktúraindexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt.– az EU támogatásával –felmérése szerint decemberben…
Tovább olvasom >Ünnepi fogások: bacon kuglóf, baconos sajttorta és szilveszteri kandírozott virslifalatkák
Sokszor egy-egy szokatlanabb hozzávaló, vagy akár maga a tálalás is…
Tovább olvasom >