Mostantól fizetni kell a Lidl-ben valamiért, amiért eddig nem
Jövő hétfőtől (2022.09.12) Németországban is fizetni kell az elektromosautó-töltők használatáért nem csak a Lidl, de a Kaufland üzletek parkolóiban is. A töltési díj megfelel a piaci átlagnak – mutat rá a Villanyautósok.hu.
A döntést az elektromos autók, és így a töltések megugró számával indokolták Németországban, amelyről adatokat is közöltek. A Schwarz-csoport által üzemeltetett Lidl és Kaufland üzleteknél jelenleg mintegy 1300 e-autó töltési pont üzemel. 2020-ban egy töltőre átlagosan a Lidl esetében napi 4, a Kafulandnál napi 9 töltés jutott. Mára az átlagos töltésszám a Lidl töltőin 15-re, a Kaufland esetében 20-ra emelkedett.
A fizetős rendszer bevezetéséből származó bevételek támogatják majd a meglévő töltőinfrastruktúra karbantartását, illetve újabb töltési pontok telepítését. A cégcsoport tervei ambiciózusak, a 2022-es pénzügyi év végére a Lidl áruházaknál a jelenlegi 1050-es töltőszámot 1800 új töltővel szeretnék kiegészíteni, így 2023 tavaszától már a 3200 Lidl üzlet harmadában várhatja töltő a villanyautós vásárlókat. A Kaufland üzletek esetében a jelenlegi 270 töltőpontot bővítenék további 380-nal a pénzügyi év végére, 2023 márciusától pedig a Kaufland üzletek harmadánál, 700 helyszínen biztosítanának töltési lehetőséget.
A töltési díj AC töltők esetén (43 kW teljesítményig) 29 cent/kWh lesz, míg a DC töltőket 150 kW teljesítmény alatt 48 cent/kWh, 150 kW teljesítménytől 65 cent/kWh díjért vehetik igénybe az ügyfelek. Ezek a díjak összecsengenek az egyéb szolgáltatók áraival, azonban a legtöbb szolgáltatónál jelentős mértékű kedvezmény érhető el a havidíjas ügyfelek számára, így, ha kedvezményt nem vezetnek be, a Lidl és Kaufland töltők használata csak az alkalmi ügyfeleknek éri majd meg.
Kapcsolódó cikkeink
A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >