Mostantól fizetni kell a Lidl-ben valamiért, amiért eddig nem
Jövő hétfőtől (2022.09.12) Németországban is fizetni kell az elektromosautó-töltők használatáért nem csak a Lidl, de a Kaufland üzletek parkolóiban is. A töltési díj megfelel a piaci átlagnak – mutat rá a Villanyautósok.hu.
A döntést az elektromos autók, és így a töltések megugró számával indokolták Németországban, amelyről adatokat is közöltek. A Schwarz-csoport által üzemeltetett Lidl és Kaufland üzleteknél jelenleg mintegy 1300 e-autó töltési pont üzemel. 2020-ban egy töltőre átlagosan a Lidl esetében napi 4, a Kafulandnál napi 9 töltés jutott. Mára az átlagos töltésszám a Lidl töltőin 15-re, a Kaufland esetében 20-ra emelkedett.
A fizetős rendszer bevezetéséből származó bevételek támogatják majd a meglévő töltőinfrastruktúra karbantartását, illetve újabb töltési pontok telepítését. A cégcsoport tervei ambiciózusak, a 2022-es pénzügyi év végére a Lidl áruházaknál a jelenlegi 1050-es töltőszámot 1800 új töltővel szeretnék kiegészíteni, így 2023 tavaszától már a 3200 Lidl üzlet harmadában várhatja töltő a villanyautós vásárlókat. A Kaufland üzletek esetében a jelenlegi 270 töltőpontot bővítenék további 380-nal a pénzügyi év végére, 2023 márciusától pedig a Kaufland üzletek harmadánál, 700 helyszínen biztosítanának töltési lehetőséget.
A töltési díj AC töltők esetén (43 kW teljesítményig) 29 cent/kWh lesz, míg a DC töltőket 150 kW teljesítmény alatt 48 cent/kWh, 150 kW teljesítménytől 65 cent/kWh díjért vehetik igénybe az ügyfelek. Ezek a díjak összecsengenek az egyéb szolgáltatók áraival, azonban a legtöbb szolgáltatónál jelentős mértékű kedvezmény érhető el a havidíjas ügyfelek számára, így, ha kedvezményt nem vezetnek be, a Lidl és Kaufland töltők használata csak az alkalmi ügyfeleknek éri majd meg.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét menhelyi állatok élelmezését segíti a Lidl
Sikeresen zárult a Lidl Magyarország 13. Telitálka kampánya, melyet az…
Tovább olvasom >Nullára csökkentené kibocsátását a Kaufland 2050-re
A Schwarz Csoporthoz tartozó Kaufland 2050-re nettó zéró kibocsátást céloz…
Tovább olvasom >Állatjólét terén Németországban az ALDI Süd és a Kaufland jár az élen
Állatjóléti törekvések terén a német élelmiszer-kiskereskedelmi láncok közül az ALDI…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >