Mostantól fizetni kell a Lidl-ben valamiért, amiért eddig nem
Jövő hétfőtől (2022.09.12) Németországban is fizetni kell az elektromosautó-töltők használatáért nem csak a Lidl, de a Kaufland üzletek parkolóiban is. A töltési díj megfelel a piaci átlagnak – mutat rá a Villanyautósok.hu.

Mostantól fizetni kell a töltésért
A döntést az elektromos autók, és így a töltések megugró számával indokolták Németországban, amelyről adatokat is közöltek. A Schwarz-csoport által üzemeltetett Lidl és Kaufland üzleteknél jelenleg mintegy 1300 e-autó töltési pont üzemel. 2020-ban egy töltőre átlagosan a Lidl esetében napi 4, a Kafulandnál napi 9 töltés jutott. Mára az átlagos töltésszám a Lidl töltőin 15-re, a Kaufland esetében 20-ra emelkedett.
A fizetős rendszer bevezetéséből származó bevételek támogatják majd a meglévő töltőinfrastruktúra karbantartását, illetve újabb töltési pontok telepítését. A cégcsoport tervei ambiciózusak, a 2022-es pénzügyi év végére a Lidl áruházaknál a jelenlegi 1050-es töltőszámot 1800 új töltővel szeretnék kiegészíteni, így 2023 tavaszától már a 3200 Lidl üzlet harmadában várhatja töltő a villanyautós vásárlókat. A Kaufland üzletek esetében a jelenlegi 270 töltőpontot bővítenék további 380-nal a pénzügyi év végére, 2023 márciusától pedig a Kaufland üzletek harmadánál, 700 helyszínen biztosítanának töltési lehetőséget.
A töltési díj AC töltők esetén (43 kW teljesítményig) 29 cent/kWh lesz, míg a DC töltőket 150 kW teljesítmény alatt 48 cent/kWh, 150 kW teljesítménytől 65 cent/kWh díjért vehetik igénybe az ügyfelek. Ezek a díjak összecsengenek az egyéb szolgáltatók áraival, azonban a legtöbb szolgáltatónál jelentős mértékű kedvezmény érhető el a havidíjas ügyfelek számára, így, ha kedvezményt nem vezetnek be, a Lidl és Kaufland töltők használata csak az alkalmi ügyfeleknek éri majd meg.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >