Mostantól fizetni kell a Lidl-ben valamiért, amiért eddig nem
Jövő hétfőtől (2022.09.12) Németországban is fizetni kell az elektromosautó-töltők használatáért nem csak a Lidl, de a Kaufland üzletek parkolóiban is. A töltési díj megfelel a piaci átlagnak – mutat rá a Villanyautósok.hu.
A döntést az elektromos autók, és így a töltések megugró számával indokolták Németországban, amelyről adatokat is közöltek. A Schwarz-csoport által üzemeltetett Lidl és Kaufland üzleteknél jelenleg mintegy 1300 e-autó töltési pont üzemel. 2020-ban egy töltőre átlagosan a Lidl esetében napi 4, a Kafulandnál napi 9 töltés jutott. Mára az átlagos töltésszám a Lidl töltőin 15-re, a Kaufland esetében 20-ra emelkedett.
A fizetős rendszer bevezetéséből származó bevételek támogatják majd a meglévő töltőinfrastruktúra karbantartását, illetve újabb töltési pontok telepítését. A cégcsoport tervei ambiciózusak, a 2022-es pénzügyi év végére a Lidl áruházaknál a jelenlegi 1050-es töltőszámot 1800 új töltővel szeretnék kiegészíteni, így 2023 tavaszától már a 3200 Lidl üzlet harmadában várhatja töltő a villanyautós vásárlókat. A Kaufland üzletek esetében a jelenlegi 270 töltőpontot bővítenék további 380-nal a pénzügyi év végére, 2023 márciusától pedig a Kaufland üzletek harmadánál, 700 helyszínen biztosítanának töltési lehetőséget.
A töltési díj AC töltők esetén (43 kW teljesítményig) 29 cent/kWh lesz, míg a DC töltőket 150 kW teljesítmény alatt 48 cent/kWh, 150 kW teljesítménytől 65 cent/kWh díjért vehetik igénybe az ügyfelek. Ezek a díjak összecsengenek az egyéb szolgáltatók áraival, azonban a legtöbb szolgáltatónál jelentős mértékű kedvezmény érhető el a havidíjas ügyfelek számára, így, ha kedvezményt nem vezetnek be, a Lidl és Kaufland töltők használata csak az alkalmi ügyfeleknek éri majd meg.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >