Most már a tejcsokoládé nyúl és tojás dominál

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 01. 20:02

A húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma csaknem elérte a 3 milliárd forintot tavaly. Ez 11 százalékkal több, mint az előző évi ünnepi szezon bevétele. Amíg az előző időszakban évről évre csökkenő trendet regisztráltunk, tavaly kedvezően változott a forgalom. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

Mennyiséget tekintve, az előző évi húsvéti időszakhoz képest 7 százalékkal több, 850 tonnát meghaladó csokoládétojást, -nyulat, más édességet és ajándékcsomagot adtak el az élelmiszerboltokban tavaly. Ebből csokoládéfigurákra összesen 85 százalék jutott legutóbb húsvétkor, ahogyan egy évvel korábban is.

Legnépszerűbbnek évekig a csokoládétojás bizonyult. Az utóbbi két év húsvéti szezonja során viszont a nyúl került az élre, legalábbis értékben. Tavaly a nyúl piacrésze 39, a tojásé 38 százalékot ért el.

Tovább nőtt a kereslet a tejcsokoládé iránt. Mennyiségben már 66 százalékkal részesedett az eladásból, a legutóbbi ünnepi időszak alatt. Az étcsokoládé részaránya 8 százalékra emelkedett.

Csokoládéfajta szerint a húsvéti figurák kétharmada 2004-ben még az olcsóbb nugátból készült, részaránya viszont 23 százalékra csökkent múlt évre. A fennmaradó rész fehér csokoládék változataira jutott.

A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több olyan nagy édesipari vállalat, amelyek elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozzák meg a vásárlókat.

Az értékesítésben továbbra is a nagy eladóterű üzletek dominálnak. A hipermarketre a mennyiségi eladásból 45 százalék jutott tavaly, a húsvéti szezonban. Ebből a szempontból évek óta növekszik a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna jelentősége. Súlya múlt évben 40 százalékra emelkedett.

Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mindössze 15 százalékon osztoztak

Kapcsolódó cikkeink