Most már a tejcsokoládé nyúl és tojás dominál
A húsvéti édességek és ajándékcsomagok kiskereskedelmi forgalma csaknem elérte a 3 milliárd forintot tavaly. Ez 11 százalékkal több, mint az előző évi ünnepi szezon bevétele. Amíg az előző időszakban évről évre csökkenő trendet regisztráltunk, tavaly kedvezően változott a forgalom. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Mennyiséget tekintve, az előző évi húsvéti időszakhoz képest 7 százalékkal több, 850 tonnát meghaladó csokoládétojást, -nyulat, más édességet és ajándékcsomagot adtak el az élelmiszerboltokban tavaly. Ebből csokoládéfigurákra összesen 85 százalék jutott legutóbb húsvétkor, ahogyan egy évvel korábban is.
Legnépszerűbbnek évekig a csokoládétojás bizonyult. Az utóbbi két év húsvéti szezonja során viszont a nyúl került az élre, legalábbis értékben. Tavaly a nyúl piacrésze 39, a tojásé 38 százalékot ért el.
Tovább nőtt a kereslet a tejcsokoládé iránt. Mennyiségben már 66 százalékkal részesedett az eladásból, a legutóbbi ünnepi időszak alatt. Az étcsokoládé részaránya 8 százalékra emelkedett.
Csokoládéfajta szerint a húsvéti figurák kétharmada 2004-ben még az olcsóbb nugátból készült, részaránya viszont 23 százalékra csökkent múlt évre. A fennmaradó rész fehér csokoládék változataira jutott.
A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több olyan nagy édesipari vállalat, amelyek elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozzák meg a vásárlókat.
Az értékesítésben továbbra is a nagy eladóterű üzletek dominálnak. A hipermarketre a mennyiségi eladásból 45 százalék jutott tavaly, a húsvéti szezonban. Ebből a szempontból évek óta növekszik a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna jelentősége. Súlya múlt évben 40 százalékra emelkedett.
Így a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek mindössze 15 százalékon osztoztak
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >