„Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim”
Sorozatunkban ezúttal Kolozs Attila, a Heinemann munkatársa, a Suntory márkanagykövete beszélt munkájáról, terveiről.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Vendéglátásban dolgozom, mióta az eszemet tudom. A Kanári-szigeteken dolgoztam, majd közel 12 évet töltöttem Budapest neves bárjaiban. Rengeteg versenyen indultam, itt-ott dobogós helyezéseket, különdíjakat is sikerült begyűjtenem, két alkalommal Magyarország Top 5 Bartendere közé választottak.
Suntory márkanagykövet feltehetően azért lehettem, mert elkötelezett vagyok a szakma iránt, és végigmásztam a ranglétrát, de persze a Magyar Bajnokságon elnyert Roku-különdíj is számíthatott.
A brandépítés jegyében havonta több alkalommal tartok úgynevezett masterclassokat vendéglátóhelyeken: ezeken a rendezvényeken a munkatársak és a vendégek megismerhetik és meg is kóstolhatják termékeinket.
Guest shiftnek azokat az eseményeket nevezzük, ahol a Suntory termékekkel készítek koktélokat – az őszi-téli időszakban inkább a whiskey-alapú italokon van a hangsúly, elsősorban a Jim Beamen és Maker’s Markon, a meleg évszakokban inkább a Roku giné a főszerep.

Attila márkanagykövetként masterclassokat is tart
A bárpultok mögött jelenleg az alkoholmentes párlatok kapnak egyre nagyobb figyelmet. A gin-tonikok népszerűsége még mindig óriási; sokáig különböző citrusokkal szervírozták, ma a különböző fűszerek, gyümölcsök használata is népszerű.
Szívesen kombinálom a különféle koktélkészítési technikákat. Most a fermentált alapanyagok a kedvenceim, nagyon izgalmas ízvilágokat lehet velük teremteni. Szeretek ginnel dolgozni, a hat tradicionális japán fűszerrel készülő Rokut nekem való alapanyagnak tartom.
A legsikeresebb koktélom a 2020-as Magyar Bajnokság Bartender’s Choice kategóriájában készített
Japanese fratello volt: Roku gin, vermouth,
lime és egy házi chilis-cseresznyés teaszirup.
Hosszú távon is szeretnék a Suntorynak dolgozni, ellátogatni a lepárlóikba, megismerni készítőiket. Képviselni a márkákat nemzetközi szinten: külföldi Bar Show-kon előadásokat tartani, vendég bartenderként megjelenni külföldi bárokban, közös projekteken dolgozni más országok márkanagyköveteivel. //
Kapcsolódó cikkeink
Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf: „Az is törzsvendég, aki évente egyszer jut el hozzánk”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Mi kell ahhoz, hogy…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irányt vesz az Auchan: kisebb boltokkal lépne szintet a hipermarketlánc
Az Auchan Magyarország új stratégiát hirdetett: a következő években kisebb…
Tovább olvasom >Jelöljön Ön is, ki kapja a Gundel-díjat 2025-ben!
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete Gundel Károly vendéglős és gasztronómiai szakíró…
Tovább olvasom >