Moody’s: Az európai lakossági fogyasztás harmada elveszhet vagy későbbre tolódhat
A koronavírus-járvány megfékezését célzó korlátozó intézkedések miatt az európai háztartások fogyasztásának harmada végleg elveszhet vagy későbbre tolódhat – áll a Moody’s Investors Service kedden Londonban bemutatott tanulmányában.
A nemzetközi hitelminősítő közölte: az ilyen mértékű fogyasztási deficit éves időtávlatra kivetítve – vagyis úgy számolva, mintha a jelenlegi korlátozások változatlan módon tizenkét hónapig érvényben lennének – az EU-gazdaságok hazai össztermékének (GDP) 20 százalékával lenne egyenlő.A legnagyobb európai gazdaságok közül Spanyolországban, Olaszországban és Nagy-Britanniában a legmagasabb a valószínűleg elmaradó vagy későbbre halasztott fogyasztási hányad: ezekben az országokban a nem realizálódó fogyasztási érték elérheti a hazai össztermék 25 százalékát az éves kivetítésű számítási módszerrel mérve – áll a Moody’s keddi elemzésében.A hitelminősítő szerint várhatóan a szolgáltatási szektor, azon belül is mindenekelőtt a vendéglátóipar, valamint a kulturális és a közlekedési szolgáltatási szféra lesz az a terület, amelyen a mostani korlátozások és zárlatok miatt kieső fogyasztást később sem lehet pótolni.
A Moody’s számításai szerint ezekre a területekre jut az Európai Unión belül a háztartási fogyasztás értékének 25 százaléka.A tartós fogyasztási termékek, például az autók, ruházati cikkek esetében – amelyekre az uniós háztartások fogyasztási kiadásaik 20 százalékát költik – ugyanakkor nem biztos, hogy a most kieső fogyasztás teljesen elvész, mivel a korlátozások idején lefojtott kereslet felszabadulhat a korlátozások feloldásával és a fogyasztói bizalom javulásával.A fogyasztás zuhanásszerű csökkenését jelzi, hogy a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) kedden ismertetett adatai szerint áprilisban gyakorlatilag megszűnt az új autók kereslete.
Kapcsolódó cikkeink
EU-prognózis: mérsékelt növekedés várható a globális gazdasági bizonytalanság ellenére
A fokozott globális politikai bizonytalanság és a kereskedelmi feszültségek ellenére…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
A kiskereskedelmi forgalom márciusi megtorpanása csupán átmeneti, technikai jelenség, amelynek…
Tovább olvasom >Régiós trend, hogy többet költ a lakosság külföldön, mint belföldön
A külföldi vásárlások értéke továbbra is dinamikusabban növekszik a belföldinél,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >