Moody’s: Az európai lakossági fogyasztás harmada elveszhet vagy későbbre tolódhat
A koronavírus-járvány megfékezését célzó korlátozó intézkedések miatt az európai háztartások fogyasztásának harmada végleg elveszhet vagy későbbre tolódhat – áll a Moody’s Investors Service kedden Londonban bemutatott tanulmányában.
A nemzetközi hitelminősítő közölte: az ilyen mértékű fogyasztási deficit éves időtávlatra kivetítve – vagyis úgy számolva, mintha a jelenlegi korlátozások változatlan módon tizenkét hónapig érvényben lennének – az EU-gazdaságok hazai össztermékének (GDP) 20 százalékával lenne egyenlő.A legnagyobb európai gazdaságok közül Spanyolországban, Olaszországban és Nagy-Britanniában a legmagasabb a valószínűleg elmaradó vagy későbbre halasztott fogyasztási hányad: ezekben az országokban a nem realizálódó fogyasztási érték elérheti a hazai össztermék 25 százalékát az éves kivetítésű számítási módszerrel mérve – áll a Moody’s keddi elemzésében.A hitelminősítő szerint várhatóan a szolgáltatási szektor, azon belül is mindenekelőtt a vendéglátóipar, valamint a kulturális és a közlekedési szolgáltatási szféra lesz az a terület, amelyen a mostani korlátozások és zárlatok miatt kieső fogyasztást később sem lehet pótolni.
A Moody’s számításai szerint ezekre a területekre jut az Európai Unión belül a háztartási fogyasztás értékének 25 százaléka.A tartós fogyasztási termékek, például az autók, ruházati cikkek esetében – amelyekre az uniós háztartások fogyasztási kiadásaik 20 százalékát költik – ugyanakkor nem biztos, hogy a most kieső fogyasztás teljesen elvész, mivel a korlátozások idején lefojtott kereslet felszabadulhat a korlátozások feloldásával és a fogyasztói bizalom javulásával.A fogyasztás zuhanásszerű csökkenését jelzi, hogy a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) kedden ismertetett adatai szerint áprilisban gyakorlatilag megszűnt az új autók kereslete.
Kapcsolódó cikkeink
NGM: folytatódik a fogyasztás helyreállása, a kiskereskedelmi forgalom 2024 januárjában 0,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján 2024 januárjában 0,6…
Tovább olvasom >Rosszabbul érzik magukat a vásárlók: hogy lesz ebből javuló fogyasztás?
A GKI Gazdaságkutató legfrissebb havi konjunktúrafelmérése szerint jelentős mértékben romlottak…
Tovább olvasom >Bezuhant Magyarországon a tojásfogyasztás
Az elmúlt év utolsó hónapjában Magyarországon számos érdekes és különleges…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >