Monofűszer és paprika átlag felett
A fűszerek ételízesítővel és paprikával együtt – mennyiségben – mért kiskereskedelmi forgalmának több mint felét adó ételízesítő értékesítése lényegében változatlan maradt 2007. február–2008. januárban, az előző évhez képest. Nőtt viszont az utána következő monofűszer eladása 1, a paprika és keverék 4-4, míg a csekély forgalmú grillfűszer 14 százalékkal. Utóbbira a 9 ezer tonnás piac mindössze 1 százaléka jut.Értékben a piac 9 százalékkal bővült, és túllépte a 16 milliárd forintot.
Sok szempontból konszolidálódott a mono- és mixfűszerek piaca. Például fő beszerzési helye továbbra a hipermarket. Tavaly is, azelőtt is 31 százalék jutott a legnagyobb eladóterű csatornára a mennyiségi eladásokból, a másik modern bolttípusra, 401 és 2500 négyzetméter között szintén stabilan 30 százalék az utóbbi két év során.
Figyelemre méltó, hogy a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése szintén stabil, 39 százalékkal. Sőt, a 200 négyzetméteresnél kisebb szegmensek valamelyest növelték részarányukat.
A fűszer kategórián belül mennyiségben 61, értékben 62 százalék jutott a monofűszerekre, míg a többi a keverékekre.
A keverékek közül a húsokhoz való szegmens kiemelkedően a legkedveltebb, majd a magyaros, páchoz és grillhez való következik, ha a mennyiségi értékesítést nézzük. Ugyanakkor érzékelhetően javult a grillhez használatos mixek pozíciója.
Sajátos helyzet jellemzi a monofű-szereket abból a szempontból, hogy az általános trenddel ellentétben itt csökken a kereskedelmi márkák piaci részesedése. Legutóbb december–januárban 38, egy évvel előtte 47 százalékos mutatót regisztrált a Nielsen.
Fűszerek – mennyiségben mért – kiskereskedelmi forgalmából az egyes szegmensek megoszlása, 2007. február–2008. januárban, százalékban
Szegmens Arány
Mono 15
Keverék 9
Ételízesítő 62
Paprika 13
Grill 1
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >