Mondelez: Magyarország részt vesz a fenntartható búzatermesztési programban
Magyarország részt vesz a Mondelez International fenntartható búzatermesztési programban, az így termesztett Harmony búzát július végén első alkalommal aratták le hazánkban.
A cég közleménye szerint hatvanhét magyar gazda csatlakozott a 2008-ban Franciaországban indult programhoz, főleg az ország délkeleti és északnyugati régióiban, és összesen 3500 hektáron termelnek már Harmony búzát. A gazdálkodók két malomnak szállítják be terményeiket, amelyek augusztus közepétől kezdik meg a kekszek gyártásához szükséges magas minőségű liszt szállítását a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári gyárába.
A Mondelez 2022-re az összes európai keksztermékét ilyen búzából kívánja előállítani, így a 70 éves születésnapját ünneplő Győri édes, Magyarország piacvezető kekszterméke is fokozatosan átáll idéntől a Harmony búza felhasználására.
A Harmony-programban részt vevő gazdák prémiumot kapnak, amennyiben teljesítik a szigorú fenntarthatósági feltételeket. A gazdálkodóknak minimalizálniuk kell a környezeti terhelést, így mérsékelni a növényvédőszerek használatát, csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és a vízhasználatot, valamint biztosítaniuk kell a biodiverzitást: földjeik 3 százalékának virágos rétként a méheket kell táplálniuk.
Jelenleg hat országban 1600 gazda, 13 malom és 25 partner működik együtt a programban, és tavaly közel 290 ezer tonna Harmony búzát termesztettek. 2022-re várhatóan 385 ezer tonnára nő a termesztés Európában.
A Mondelez International Inc. a világ 150 országában van jelen, 2019-ben mintegy 26 milliárd dolláros árbevételt ért el. Ismert termékei az OREO, a belVita és LU kekszek; a Cadbury Dairy Milk, Milka and Toblerone csokoládék; a Sour Patch Kids cukorka és a Trident rágógumi.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondelez Hungária Kft. 2019-ben 38,55 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye 541 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >Ezt várjuk a mesterséges intelligenciától: hatékonyabbak leszünk és többet szórakozunk
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >