Mondelez: Magyarország részt vesz a fenntartható búzatermesztési programban
Magyarország részt vesz a Mondelez International fenntartható búzatermesztési programban, az így termesztett Harmony búzát július végén első alkalommal aratták le hazánkban.
A cég közleménye szerint hatvanhét magyar gazda csatlakozott a 2008-ban Franciaországban indult programhoz, főleg az ország délkeleti és északnyugati régióiban, és összesen 3500 hektáron termelnek már Harmony búzát. A gazdálkodók két malomnak szállítják be terményeiket, amelyek augusztus közepétől kezdik meg a kekszek gyártásához szükséges magas minőségű liszt szállítását a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári gyárába.
A Mondelez 2022-re az összes európai keksztermékét ilyen búzából kívánja előállítani, így a 70 éves születésnapját ünneplő Győri édes, Magyarország piacvezető kekszterméke is fokozatosan átáll idéntől a Harmony búza felhasználására.
A Harmony-programban részt vevő gazdák prémiumot kapnak, amennyiben teljesítik a szigorú fenntarthatósági feltételeket. A gazdálkodóknak minimalizálniuk kell a környezeti terhelést, így mérsékelni a növényvédőszerek használatát, csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és a vízhasználatot, valamint biztosítaniuk kell a biodiverzitást: földjeik 3 százalékának virágos rétként a méheket kell táplálniuk.
Jelenleg hat országban 1600 gazda, 13 malom és 25 partner működik együtt a programban, és tavaly közel 290 ezer tonna Harmony búzát termesztettek. 2022-re várhatóan 385 ezer tonnára nő a termesztés Európában.
A Mondelez International Inc. a világ 150 országában van jelen, 2019-ben mintegy 26 milliárd dolláros árbevételt ért el. Ismert termékei az OREO, a belVita és LU kekszek; a Cadbury Dairy Milk, Milka and Toblerone csokoládék; a Sour Patch Kids cukorka és a Trident rágógumi.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondelez Hungária Kft. 2019-ben 38,55 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye 541 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A JYSK folyamatosan dolgozik a környezeti lábnyomának csökkentésén
A dán vállalat, JYSK, ismét fontos lépéseket tesz a környezetvédelem…
Tovább olvasom >BCSDH taggyűlés: Álljunk a változások élére!
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH – Business…
Tovább olvasom >Újabb lépést tesz a fenntarthatóbb jövőért a Rossmann
Környezeti lábnyomának csökkentése érdekében a Rossmann Magyarország újabb intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >