Mondelez: Magyarország részt vesz a fenntartható búzatermesztési programban
Magyarország részt vesz a Mondelez International fenntartható búzatermesztési programban, az így termesztett Harmony búzát július végén első alkalommal aratták le hazánkban.
A cég közleménye szerint hatvanhét magyar gazda csatlakozott a 2008-ban Franciaországban indult programhoz, főleg az ország délkeleti és északnyugati régióiban, és összesen 3500 hektáron termelnek már Harmony búzát. A gazdálkodók két malomnak szállítják be terményeiket, amelyek augusztus közepétől kezdik meg a kekszek gyártásához szükséges magas minőségű liszt szállítását a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári gyárába.
A Mondelez 2022-re az összes európai keksztermékét ilyen búzából kívánja előállítani, így a 70 éves születésnapját ünneplő Győri édes, Magyarország piacvezető kekszterméke is fokozatosan átáll idéntől a Harmony búza felhasználására.
A Harmony-programban részt vevő gazdák prémiumot kapnak, amennyiben teljesítik a szigorú fenntarthatósági feltételeket. A gazdálkodóknak minimalizálniuk kell a környezeti terhelést, így mérsékelni a növényvédőszerek használatát, csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és a vízhasználatot, valamint biztosítaniuk kell a biodiverzitást: földjeik 3 százalékának virágos rétként a méheket kell táplálniuk.
Jelenleg hat országban 1600 gazda, 13 malom és 25 partner működik együtt a programban, és tavaly közel 290 ezer tonna Harmony búzát termesztettek. 2022-re várhatóan 385 ezer tonnára nő a termesztés Európában.
A Mondelez International Inc. a világ 150 országában van jelen, 2019-ben mintegy 26 milliárd dolláros árbevételt ért el. Ismert termékei az OREO, a belVita és LU kekszek; a Cadbury Dairy Milk, Milka and Toblerone csokoládék; a Sour Patch Kids cukorka és a Trident rágógumi.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondelez Hungária Kft. 2019-ben 38,55 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye 541 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Rovarok az étrendünkben: a fenntarthatóság új dimenziója
A rovarok, mint élelmiszer, világszerte egyre nagyobb figyelmet kapnak. Sütve,…
Tovább olvasom >Az Alfa Group gyorsítaná az ingatlanok zöld átállását Magyarországon
Jelentősen fel kell gyorsítani a hazai ingatlanpiac ESG követelményeknek való…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >