Mondelez: Magyarország részt vesz a fenntartható búzatermesztési programban
Magyarország részt vesz a Mondelez International fenntartható búzatermesztési programban, az így termesztett Harmony búzát július végén első alkalommal aratták le hazánkban.
A cég közleménye szerint hatvanhét magyar gazda csatlakozott a 2008-ban Franciaországban indult programhoz, főleg az ország délkeleti és északnyugati régióiban, és összesen 3500 hektáron termelnek már Harmony búzát. A gazdálkodók két malomnak szállítják be terményeiket, amelyek augusztus közepétől kezdik meg a kekszek gyártásához szükséges magas minőségű liszt szállítását a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári gyárába.
A Mondelez 2022-re az összes európai keksztermékét ilyen búzából kívánja előállítani, így a 70 éves születésnapját ünneplő Győri édes, Magyarország piacvezető kekszterméke is fokozatosan átáll idéntől a Harmony búza felhasználására.
A Harmony-programban részt vevő gazdák prémiumot kapnak, amennyiben teljesítik a szigorú fenntarthatósági feltételeket. A gazdálkodóknak minimalizálniuk kell a környezeti terhelést, így mérsékelni a növényvédőszerek használatát, csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és a vízhasználatot, valamint biztosítaniuk kell a biodiverzitást: földjeik 3 százalékának virágos rétként a méheket kell táplálniuk.
Jelenleg hat országban 1600 gazda, 13 malom és 25 partner működik együtt a programban, és tavaly közel 290 ezer tonna Harmony búzát termesztettek. 2022-re várhatóan 385 ezer tonnára nő a termesztés Európában.
A Mondelez International Inc. a világ 150 országában van jelen, 2019-ben mintegy 26 milliárd dolláros árbevételt ért el. Ismert termékei az OREO, a belVita és LU kekszek; a Cadbury Dairy Milk, Milka and Toblerone csokoládék; a Sour Patch Kids cukorka és a Trident rágógumi.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondelez Hungária Kft. 2019-ben 38,55 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye 541 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >