Mondelez: Magyarország részt vesz a fenntartható búzatermesztési programban
Magyarország részt vesz a Mondelez International fenntartható búzatermesztési programban, az így termesztett Harmony búzát július végén első alkalommal aratták le hazánkban.
A cég közleménye szerint hatvanhét magyar gazda csatlakozott a 2008-ban Franciaországban indult programhoz, főleg az ország délkeleti és északnyugati régióiban, és összesen 3500 hektáron termelnek már Harmony búzát. A gazdálkodók két malomnak szállítják be terményeiket, amelyek augusztus közepétől kezdik meg a kekszek gyártásához szükséges magas minőségű liszt szállítását a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári gyárába.
A Mondelez 2022-re az összes európai keksztermékét ilyen búzából kívánja előállítani, így a 70 éves születésnapját ünneplő Győri édes, Magyarország piacvezető kekszterméke is fokozatosan átáll idéntől a Harmony búza felhasználására.
A Harmony-programban részt vevő gazdák prémiumot kapnak, amennyiben teljesítik a szigorú fenntarthatósági feltételeket. A gazdálkodóknak minimalizálniuk kell a környezeti terhelést, így mérsékelni a növényvédőszerek használatát, csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást és a vízhasználatot, valamint biztosítaniuk kell a biodiverzitást: földjeik 3 százalékának virágos rétként a méheket kell táplálniuk.
Jelenleg hat országban 1600 gazda, 13 malom és 25 partner működik együtt a programban, és tavaly közel 290 ezer tonna Harmony búzát termesztettek. 2022-re várhatóan 385 ezer tonnára nő a termesztés Európában.
A Mondelez International Inc. a világ 150 országában van jelen, 2019-ben mintegy 26 milliárd dolláros árbevételt ért el. Ismert termékei az OREO, a belVita és LU kekszek; a Cadbury Dairy Milk, Milka and Toblerone csokoládék; a Sour Patch Kids cukorka és a Trident rágógumi.
A nyilvános cégadatok szerint a Mondelez Hungária Kft. 2019-ben 38,55 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye 541 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és természetvédelem egy nagyberuházásban
Az idén tavasszal nyíló Le Primore Hotel & Spa nemcsak…
Tovább olvasom >KPMG: a magyarországi nagyvállalatok 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági jelentést
A legnagyobb 100 magyarországi nagyvállalat 78 százaléka készített tavaly fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >