MOME Open: a fenntarthatóság, a design alapú gondolkodás és az üzletfejlesztés kéz a kézben járnak
A fenntarthatóság szempontjából támogatja a (nagy)vállalatok versenyképességét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ’Business of Saving the World – Designing for impact’ mesterkurzusa, melyet november 28 – december 2. között rendeznek meg. A MOME OPEN angol nyelvű tanfolyama olyan stratégiákat mutat be, ahol a fenntarthatósági törekvések üzleti hajtóerőkké transzformálhatók.
A mindennapi életünkön kívül az üzleti szférát is egyre jobban behálózza a designtudatos gondolkozás. A design alapú tanulás, kutatás és a gyakorlati módszertanok a kulturális ökoszisztémák fejlesztésén felül egyre fontosabb üzleti és gazdasági szerepet töltenek be, a design thinking módszertantól a UX/UI design-on és a service design-on keresztül a formatervezésig. Ezt a fajta gondolkodást és oktatást kapcsolja össze a fenntarthatóság kérdésével a MOME Open legújabb képzése. A ’Business of Saving the World’ tanfolyam azt az üzleti szemléletváltást helyezi fókuszba, ahol a fenntarthatóság nem egy üres marketingüzenet, hanem a mindennapi innováció és az üzleti sikeresség alapvető háttere.
“A MOME Innovációs Központjánál folyamatosan keressük azokat a társadalmilag fontos területeket és problémákat, ahol a designfókuszú kutatásfejlesztés releváns, de még nem bevett gyakorlat. Az egyik ilyen a fenntarthatóság, hiszen az elmúlt években az üzleti életet is egyre erősebben tematizálja ez a témakör, és az is jól látszik, hogy a 21. században már elképzelhetetlen a sikeres üzletfejlesztés a fenntartható működési modellek összekapcsolása nélkül. Ezzel a kérdéskörrel foglalkozik a Business of Saving the World mesterkurzus is.” – mondta Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője.
A ‘Business of Saving the World’ tanfolyamon az érdeklődők elsajátíthatják, hogyan lehet a fenntarthatósági törekvéseket az üzlet valódi hajtóerejévé formálni. Az elméleti képzést nyújtó nap során az üzleti tervezési keretek és a hatásos termékinnováció alapjainak a megértésével foglalkoznak, az ezt követő két műhelynapon pedig a célravezető üzleti modellek és innovációs ökoszisztémák kifejlesztését tanulják meg. Az esettanulmányok lehetőséget biztosítanak arra, hogy nagy cégek – olyan neves vendégek részvételével, mint a MOL, a Rainforest Alliance vagy a PwC – ténylegesen megvalósult projektjein keresztül ismerhessék meg a valós, sikeres fenntarthatósági gyakorlatokat, amiket összevethetnek és elemezhetnek a képzésen tanultakkal.
„A MOME Open képzéseivel hozzájárulunk Magyarország és Kelet-Közép-Európa oktatási és kulturális ökoszisztémáinak fejlesztéséhez. Egyre nagyobb szüksége van az üzleti világnak is az olyan típusú integrált tudásra, ami egyszerre ötvözi a designtudatos gondolkozást az üzleti eredményességgel. A MOME-nál és a MOME Open képzéseivel is azon dolgozunk, hogy az előttünk álló időszakban minél szélesebb és a piac számára egyre értékesebb tudást biztosítsunk regionális szinten is. ” – mondta el Gosztonyi Csaba, a MOME Open vezetője.
A képzés olyan neves oktatók részvételével zajlik, mint Csertán Ákos digitálistermék-szakértő, vezető design stratéga, design oktató, TEDx előadó és az Atlas, Rise! kreatív közösség alapítója; Berkovics Dalma, a MOME Innovációs Központjának értékesítés és partnerkapcsolati vezetője, Ex-Microsoft for startups menedzser, TedxYouth előadó, akit a Central European Startup Awards legbefolyásosabb nőjének választottak, valamint Martijn Pater stratéga, kreatív vezető és vállalkozó, a Collaborate or Die című könyv szerzője és a Fronteer hatásstratégiai cég társalapítója.
A MOME Open angol nyelvű tanfolyama azokat a szakembereket szólítja meg, akik innovációs vezetőként vagy termékmenedzserként szeretnének hatásos termékeket és szolgáltatásokat létrehozni; CSR és ESG szakértőként célkitűzésük, hogy növeljék az alaptevékenységre gyakorolt hatást; tanácsadóként vagy üzleti tervezőként támogatják a vállalatok hatásvezérelt átalakulását; továbbá bárkit, aki érti az üzleti tervezés, a stratégiai tervezés, az innovációmenedzsment és a stratégiafejlesztés fogalmait.
A MOME Open ’Business of Saving the World’ képzése 2022. november 28. és december 2. között kerül megrendezésre.
Információk és jelentkezés az alábbi linken: https://open.mome.hu/business-of-saving-the-world/
A MOME Open hisz abban, hogy az innováció egyik fontos feltétele a diverz környezet, így cégek számára diversity kedvezményt ajánl fel, aminek keretében a második jelentkező 50% kedvezménnyel vehet részt a képzésen.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >