A MOL-tól vásárolt zöldáramra állt át az Aldi
Idén januártól az Aldi Magyarország összes üzletének, logisztikai, és ügyviteli központjának áramigényét, évi 40-50 ezer megawattórát (MWh) a MOL Nyrt-től vásárolt zöldáramból biztosítja – közölte az áruházlánc és az energiaipari vállalat pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az Aldi a MOL első olyan áramkereskedelmi ügyfele, amelynek kizárólag zöldáramot, megújuló energiaforrásokból, például mezőgazdasági hulladékból, biomasszából vagy napenergiából előállított energiát biztosít.
A zöldáramnak felára van, így az Aldi többet fizet, mintha hagyományos áramot vásárolt volna. A vállalat erre befektetésként tekint, amely a cég hosszú távú stratégiájának része, a zöldáram beszerzését a jövőben is tervezi – írták az MTI érdeklődésére.
A két társaság együttműködésével így az áruházlánc – a tavalyi éves villamosenergia-fogyasztása alapján – nagyságrendileg 12 ezer tonnával mérsékli szén-dioxid- kibocsátását.
A MOL csoport 2010 óta rendelkezik villamosenergia-kereskedelmi engedéllyel. Ennek révén saját villamosenergia igényén – például a saját töltőállomás hálózatán, üzemein – túl egyéb nagyfogyasztókat is ellát – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Glutént tartalmazhat: proteinszeletet hívott vissza az Aldi Magyarországon
Az Aldi Magyarország visszahívott egy népszerű proteinszeletet, miután kiderült, hogy…
Tovább olvasom >Húsvéti defláció: 7,5%-kal olcsóbb a húsvéti menü az ALDI-ban
Húsvét közeledtével az ünnepi asztal lenépszerűbb termékeinek árát csökkenti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Díjazták a hazai közreműködésű upcycling modellt – új korszak kezdődhet az élelmiszerkereskedelemben
A Cseh és Szlovák Fenntarthatósági Csúcstalálkozón a Rohlik.cz és a…
Tovább olvasom >Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >