Módosítja a Mondelez a SnackFutures küldetését

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 03. 22. 09:52

A Mondelez International újraszervezte SnackFutures egységét annak érdekében, hogy a kockázati tőkebefektetésekre összpontosíthasson.

A snack-óriás 2018-ban hozta létre a SnackFutures-t, melynek három területen volt feladata: „új márkák és vállalkozások létrehozása a kulcsfontosságú stratégiai területeken”; „a Mondelez nagy potenciállal rendelkező kis márkáinak újradefiniálása”; és „start-up vállalkozókkal való együttműködés új vállalkozások elindítása érdekében”.

A SnackFutures révén a Mondelez egy sor befektetést eszközölt kisebb márkákba, többek között 2019-ben az amerikai Hu Master Holdings snack vállalkozásba, amelyet a Lu kekszek tulajdonosa két évvel később teljes egészében felvásárolt.

Az egység ezt követően inkább a kockázati tőkebefektetések és a termékek bevezetése felé fordult, amelyek közé tartoztak a CaPao snackek és a Ruckus & Co., a gyerekeknek készített uzsonnásdobozba szánt smoothiek sorozata.

2021-ben a Mondelez elindította a CoLab nevű akcelerátort a Cadbury gyártó által akkoriban „well-being snack”-nek nevezett területen újonc vállalkozásokkal való együttműködés céljából. A CoLab-et a SnackFutures fogadta be.

Az amerikai óriáscég úgy döntött, hogy a SnackFutures közvetlen feladata mostantól a már nyereséges és skálázható üzleti modellel rendelkező ún. scale-up vállalatokba való befektetés, a CoLab-et pedig felszámolta. Az egység új neve SnackFutures Ventures.

Just Food

Kapcsolódó cikkeink