Modern válságkezelés: rengeteg dolgot rendelünk Kínából
Rengeteg mindent rendelünk az EU-n túlról, főként Kínából – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
2021. július 1-től az e-kereskedelem vám- és áfaszabályai jelentősen megváltoztak, így már egy teljes év adatai állnak rendelkezésre arról, mit rendelnek a magyarok leggyakrabban online EU-n túli országokból. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal lapunk kérdésére azt közölte, hogy 2021. július 1-je és 2022. június 30-a között az eVÁM-rendszerben 31,5 millió darab vám-árunyilatkozatot nyújtottak be és dolgoztak fel. 2021. július 1-je és 2021. december 31-e között ez a szám 14 223 763 volt, eszerint nem sokkal kevesebb, mint a következő félévben. Összehasonlításképpen, 2020-ban egész éveben 187 390 csomagot vámkezelt a vámhivatal – viszont a 22 eurós érték alatti csomagok száma korábban is igen jelentős lehetett, csak információ nem volt a tartalmukról.
Hogy mely EU-n túli országból rendelik a magyarok a legtöbb dolgot online, azt nem nehéz kitalálni, viszont az már megdöbbentő adat, hogy az összesen 31,5 millió csomag nagyjából 97 százaléka Kínából érkezett 2021. július 1-je és 2022. június 30-a között: 30 552 815 árunyilatkozatot nyújtottak be. A második helyet az Egyesült Arab Emírségek szerezte meg, bár jóval kevesebb, 211 922 csomaggal. Nagy-Britannia (140 565 db) nem sokkal, de még mindig előzi az Amerikai Egyesült Államokat (114 176 db), így a sorrend nem változott a múlt év második félévéhez képest.
Ha az aranyérmes forrásországról, Kínáról van szó, főként ezeket rendeljük:
- műanyagból készült termék
- ékszerutánzat
- ünnepi, farsangi vagy más szórakoztató tárgy
- zsebben vagy kézitáskában nem hordható árucikkek (műanyag fólia vagy textil külső felülettel)
- asztali, konyhai, tisztálkodási, irodai, lakásdíszítési vagy hasonló célra szolgáló üvegáru
- öntapadó műanyag lap, lemez, film, fólia, szalag, csík és más sík formában
- ékszerutánzat
- árucikk vasból vagy acélból
- elektromos vezeték legfeljebb 1000 V feszültséghez
- készáru textilanyagból.
Kapcsolódó cikkeink
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket…
Tovább olvasom >Egyedi megközelítéssel terjeszkedik az online élelmiszerpiacon a Rohlik
Az Európában már öt országban jelenlévő Rohlik Group stratégiája középpontjában…
Tovább olvasom >Európában a határon átnyúló értékesítés 69%-a a piacterekről származik
A 2023/2024-es pénzügyi évben az határokon átnyúló online piac Európában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >