Modern válságkezelés: rengeteg dolgot rendelünk Kínából
Rengeteg mindent rendelünk az EU-n túlról, főként Kínából – mutat rá a Pénzcentrum cikke.
2021. július 1-től az e-kereskedelem vám- és áfaszabályai jelentősen megváltoztak, így már egy teljes év adatai állnak rendelkezésre arról, mit rendelnek a magyarok leggyakrabban online EU-n túli országokból. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal lapunk kérdésére azt közölte, hogy 2021. július 1-je és 2022. június 30-a között az eVÁM-rendszerben 31,5 millió darab vám-árunyilatkozatot nyújtottak be és dolgoztak fel. 2021. július 1-je és 2021. december 31-e között ez a szám 14 223 763 volt, eszerint nem sokkal kevesebb, mint a következő félévben. Összehasonlításképpen, 2020-ban egész éveben 187 390 csomagot vámkezelt a vámhivatal – viszont a 22 eurós érték alatti csomagok száma korábban is igen jelentős lehetett, csak információ nem volt a tartalmukról.
Hogy mely EU-n túli országból rendelik a magyarok a legtöbb dolgot online, azt nem nehéz kitalálni, viszont az már megdöbbentő adat, hogy az összesen 31,5 millió csomag nagyjából 97 százaléka Kínából érkezett 2021. július 1-je és 2022. június 30-a között: 30 552 815 árunyilatkozatot nyújtottak be. A második helyet az Egyesült Arab Emírségek szerezte meg, bár jóval kevesebb, 211 922 csomaggal. Nagy-Britannia (140 565 db) nem sokkal, de még mindig előzi az Amerikai Egyesült Államokat (114 176 db), így a sorrend nem változott a múlt év második félévéhez képest.
Ha az aranyérmes forrásországról, Kínáról van szó, főként ezeket rendeljük:
- műanyagból készült termék
- ékszerutánzat
- ünnepi, farsangi vagy más szórakoztató tárgy
- zsebben vagy kézitáskában nem hordható árucikkek (műanyag fólia vagy textil külső felülettel)
- asztali, konyhai, tisztálkodási, irodai, lakásdíszítési vagy hasonló célra szolgáló üvegáru
- öntapadó műanyag lap, lemez, film, fólia, szalag, csík és más sík formában
- ékszerutánzat
- árucikk vasból vagy acélból
- elektromos vezeték legfeljebb 1000 V feszültséghez
- készáru textilanyagból.
Kapcsolódó cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást…
Tovább olvasom >Húzzák magukkal az iparági trendek a hullámkartonszegmenst
A világ egyik vezető stratégiai tanácsadó és piackutató vállalata, az…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Népszerű újításra készül a Primark
2024. május 28-án Magyarországon is megnyitja első üzletét a Primark,…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >