Modernebb, kényelmesebb, környezetbarátabb ALDI-üzletek
Komoly, mindenre kiterjedő áruház-átalakításba fogott tavaly az ALDI, melyet idén is folytat. A lánc a társadalomért felelős vállalatként a környezet megóvásának fontosságát hangsúlyozza, újszerű marketingeszközeivel pedig a fiatalok megszólítására is törekszik, derül ki Bernhard Haiderrel, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatójával folytatott beszélgetésünkből.
Az ALDI-áruházak átalakításával még könnyebbé válik az egyes termékcsoportok azonosítása: a tájékozódást belógó táblák, árukategóriánként eltérő színek segítik, az árak pedig alul elhelyezve jelennek meg. Kiemelt hangsúlyt kap az új zöldség-gyümölcs piactér, és új köntöst kap az „Azon melegében” látványpékség is.
A környezettudatosságra is nagy hangsúlyt fektetnek: a nagy mennyiségű papírhulladékot helyszíni tömörítés után újrahasznosítják, a boltok által termelt műanyag hulladékot szelektíven gyűjtik, hővisszanyerő rendszerük segítségével pedig csökkentik a fűtésre fordított energiát.
– Az elkezdődött megújulást már a szakma is elismerte. A Trade magazin és a Trade Marketing Klub által meghirdetett SuperStore versenyen egy szakmai zsűri választotta ki a nyertes pályázatokat: diszkont kategóriában az ALDI már átalakított szántódi, Siófok utcai üzlete nyert – mondja büszkén Bernhard Haider úr.
A vásárlók nem csupán a kényelmesebb vásárlásnak örülhetnek, hanem az ősztől minden üzletben elérhető ingyenes wifinek is. Így az okoskészülékeken keresztül azonnal elérhetővé válik az ALDI honlapjáról az akciós kínálat. Az ALDI-applikációban korábban összeállított bevásárlólista pedig egy kattintásra módosítható, vagy kikereshetők például a laktóz-, illetve gluténmentes termékek.
Korszerű és egészséges termékek
Az ALDI továbbra is arra törekszik, hogy magas minőségű termékeket biztosítson a vásárlói számára folyamatosan alacsony áron. Termékválasztékának bővítése során a vállalat olyan innovatív termékeket fejleszt, amelyek közül mind a klasszikus ízvilág kedvelői, mind a modern, egészségtudatos táplálkozást folytatók is megtalálják a számukra ideális élelmiszert. A vásárlók visszajelzése is pozitív a termékfejlesztéssel kapcsolatban, hiszen egy reprezentatív online közvélemény-kutatás során négy kategóriában is „Az Év Terméke” díjat ítélték oda az ALDI termékeinek. Az áruházlánc elsősorban a friss áruk körében továbbra is arra törekszik, hogy – ha lehetséges – magyar termelőktől, beszállítóktól vásároljon.
– Azok a vásárlóink, akik tudatosan hangsúlyt fektetnek a kalória- és/vagy zsírszegény táplálkozásra, illetve akik egészségügyi okokból kénytelenek lemondani néhány tápanyagról, például a cukorról és/vagy a zsírról, New Lifestyle termékcsaládunkban ízletes alternatívára lelnek – mondja Bernhard Haider. – A fogyasztók egészség- és környezettudatosan gyártott élelmiszerek iránti igényére válaszként folyamatosan növekszik biotermékeink kínálata is.
A lánc újszerű marketingeszközei közül kiemelkedik, hogy 2016-ban először vett részt a Sziget Fesztiválon egy 300 négyzetméteres üzlettel. Az üzlet több mint 200 termékből álló kínálattal várta a vásárlókat: az alapvető élelmiszerek mellett helyben sütött pékáruval, továbbá a fesztiválozáshoz elengedhetetlen eszközökkel. A sikert jól mutatja, hogy idén már három fesztiválon lesznek jelen ilyen mobilüzlettel, további kettőt pedig a vizes vb budapesti helyszínein nyit az áruház, mivel az ALDI lett az egyik nemzeti főtámogatója a 2017-ben Budapesten és Balatonfüreden megrendezendő 17. FINA Világbajnokságnak és az azt követő Masters Világbajnokságnak.
Egyre zöldebben
Az ALDI a társadalomért felelős vállalatként folyamatosan tesz az élhető környezet fenntartásáért is. Az áruházlánc tavasszal a „Rajongunk a méhecskékért” kampánya során egy többkaptáras, öt méhcsaládnak otthont adó méhecskeházat épített biatorbágyi központjában.
2017-től az ALDI teljes magyarországi üzlethálózata, a biatorbágyi logisztikai központja és a központi igazgatás épülete egyaránt a MOL által biztosított zöldáramra állt át. Ezzel a lépéssel az ALDI lett az első olyan kiskereskedelmi áruházlánc, amely itthon teljes hálózatának villamosenergia-szükségletét zöldáramból fedezi, és így CO2-kibocsátását nagyságrendileg 12 000 tonnával mérsékli. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >