Modern bolttípusok főszerepben
Örvendetesen növekszik az ACNielsen által mért mélyhűtött élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma. A feltétek piaca meghaladja a 12 milliárd forintot, a mélyhűtött burgonyák piaca a 3,5 milliárd forintot, míg a kész pizzák esetében közel 4,5 millárd forint nagyságú piacról beszélhetünk a 2005. októbertől 2006. szeptemberig tartó időszakot tekintve.A feltétek között a baromfi, azon belül is a pulyka dominál. Az eladásokból mennyiségi részesedést tekintve a baromfifeltétek részaránya 89 százalék, míg a többi húsféleségre csak 11 százalék jut, 2005. október–2006. szeptemberben.
A baromfifeltéteknél mennyiségben is, értékben is közel kétszer annyit adnak el pulykából, mint csirkéből. A trend azonban csirkénél 5 százalékpont növekedést mutat az előző hasonló időszakhoz képest, míg a pulyka 5 százalékponttal csökkent. Jóval népszerűbb a töltetlen baromfifeltét, mint a töltött.
Ebben a kategóriában is megfigyelhető a kereskedelmi márkák előretörése. Ezt támasztja alá, hogy a baromfifeltéteken belül a saját márka mennyiségi részesedése 31 százalékos volt 2006. augusztus–szeptemberben, ami 2 százalékpontos növekedést mutat 2005 megegyező időszakához képest.
Összességében a mélyhűtött feltétek kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 8 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra, amennyiben a 2005 októberétől 2006 szeptemberéig tartó időszakot összevetjük az előző év megegyező időtartamával.
A mélyhűtött áruk forgalmának nagy részét általában a modern bolttípusok bonyolítják le. Különösen érvényes ez a mélyhűtött pizzára, amelyből 30 százalékot vitt el a hipermarket, 56-ot pedig a 401–2500 négyzetméter közötti csatorna, a 2005. október–2006. szeptember közötti időszakban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >