Mobilon rendelik az iskolaszereket az amerikai vásárlók

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 08. 11. 11:36

Az USA fogyasztók 59%-a az okostelefonján szándékozik megrendelni a „back to school” iskolakezdési kellékeket az AdColony kutatása szerint. A megkérdezettek 55%-a azt mondta, hogy rendelt is már valamit mobilon, hirdetés hatására, 76% pedig akkor rendelt, ha számára releváns reklámüzenetet kapott.

Iskolakezdés az USA-ban

Iskolakezdés az USA-ban is

A Retail Dive közli a kutatás további részleteit is. Az okostelefon mellett az amerikai fogyasztók 26%-a személyi számítógépről, 15% pedig táblagépről fog online rendelést leadni.

Spórolósak idén az amerikaiak

Jóval kevesebbet terveznek költeni a tanévkezdésre, – ami az USA-ban a karácsony után a második legjelentősebb szezon volt eddig -, az amerikai fogyasztók. Kevesebb, mint 500 dollárt szán a jeles alkalomra a megkérdezettek 86%-a, ez a tavalyihoz képest 10% emelkedést jelent. 20% tervez 500-999 dollár közt költeni és csupán 2% megy 1000 dollár fölé. A legkeresettebb kategória a tanszereké, 82% tervezi a vásárlását. A ruházat és kiegészítők 64% kosarába kerülnek, a személyi védőeszközök és higiéniai kellékek beszerzésére 57% készül, elektronikai eszközt 38% és tanulási célra irodabútort 21% tervez vásárolni.

A fogyasztók spórolásra való hajlandóságát a hirdetett ajánlatokra való fogékonyságuk is mutatja. A nagy rendelési arány (55%) bizonyítja, hogy a marketing szakemberek jó stratégiával érik el a célcsoportokat és pont akkor, amikor a leginkább készen állnak a vásárlásra.

Tanrend latolgató

Az USA-ban is nagy a bizonytalanság a 2020-21-es tanév rendjét és így a “back to school” kampányokat illetőleg is. A megkérdezettek 19%-a gondolja úgy, hogy a hagyományos felállásban, iskolai keretek közt folyhat az oktatás. 42% szerint online oktatással kell számolni a teljes évre, míg a hibrid megoldásra, az on- és offline órák keverékére 39% szavaz.

Digitális kellékek

Mivel a távtanulás sokak szerint elkerülhetetlen, nagy a kereslet a digitális oktatást segítő eszközökre. A legnépszerűbbek ebben a témakörben a számítógépek (34%), a táblagépek (30%), az okostelefonok (23%) és a web konferencia eszközök, webkamerák, mikrofonok, headsetek (19%) az AdColony kutatása alapján. A családok ezirányú költése idén összességében elérheti a 101,6 milliárd dollárt az USA Kiskereskedelmi Szövetség (the National Retail Federation) becslése szerint.

Online csatornák

Körülbelül a fogyasztók háromnegyede (77%) online kereskedő honlapját keresi fel, 57% megy rá a kiskereskedelemi láncok webshop oldalára és csak 23% tervezi a keresedők mobilos alkalmazását használni rendelései leadásához. Sokan várnak az Amazon Prime Day 2020 meghirdetésére, ahol a legütősebb akciókat kínálja az online óriás évek óta, de az USA-ra érvényes pontos dátum még nem ismert.

Az Amazon iskolakezdési kampánya még várat magára

Az Amazon iskolakezdési kampánya még várat magára

A vásárlók harmada megy el a boltba

Az online megoldások népszerűségének növekedése ellenére alig csökken a fizikai boltba járók száma. A tavalyihoz képest csak 3%-kal kevesebb és még most is 34%-ot tesz ki a boltba járók aránya. Ez a tény ékesen bizonyítja, hogy bizonyos vásárlási szokások nagyon mélyen berögzültek és nehéz rajtuk változtatni, így még mindig jelentős az aránya azoknak a vevőknek, akik önmaguk szeretik a bolti választékból kiválogatni a számukra legmegfelelőbb iskolaszereket. Ők is előszeretettel használják az okostelefonjaikat. 67% árösszehasonlítást végez, 58% a termékleírásokat böngészi, 43% a kuponját vagy promóciós ajánlatát hívja elő a telefonján, 33% pedig lefotózza a boltban  az egyes cikkeket későbbi döntéshez.

Kapcsolódó cikkeink