Mobilon rendelik az iskolaszereket az amerikai vásárlók
Az USA fogyasztók 59%-a az okostelefonján szándékozik megrendelni a „back to school” iskolakezdési kellékeket az AdColony kutatása szerint. A megkérdezettek 55%-a azt mondta, hogy rendelt is már valamit mobilon, hirdetés hatására, 76% pedig akkor rendelt, ha számára releváns reklámüzenetet kapott.
A Retail Dive közli a kutatás további részleteit is. Az okostelefon mellett az amerikai fogyasztók 26%-a személyi számítógépről, 15% pedig táblagépről fog online rendelést leadni.
Spórolósak idén az amerikaiak
Jóval kevesebbet terveznek költeni a tanévkezdésre, – ami az USA-ban a karácsony után a második legjelentősebb szezon volt eddig -, az amerikai fogyasztók. Kevesebb, mint 500 dollárt szán a jeles alkalomra a megkérdezettek 86%-a, ez a tavalyihoz képest 10% emelkedést jelent. 20% tervez 500-999 dollár közt költeni és csupán 2% megy 1000 dollár fölé. A legkeresettebb kategória a tanszereké, 82% tervezi a vásárlását. A ruházat és kiegészítők 64% kosarába kerülnek, a személyi védőeszközök és higiéniai kellékek beszerzésére 57% készül, elektronikai eszközt 38% és tanulási célra irodabútort 21% tervez vásárolni.
A fogyasztók spórolásra való hajlandóságát a hirdetett ajánlatokra való fogékonyságuk is mutatja. A nagy rendelési arány (55%) bizonyítja, hogy a marketing szakemberek jó stratégiával érik el a célcsoportokat és pont akkor, amikor a leginkább készen állnak a vásárlásra.
Tanrend latolgató
Az USA-ban is nagy a bizonytalanság a 2020-21-es tanév rendjét és így a „back to school” kampányokat illetőleg is. A megkérdezettek 19%-a gondolja úgy, hogy a hagyományos felállásban, iskolai keretek közt folyhat az oktatás. 42% szerint online oktatással kell számolni a teljes évre, míg a hibrid megoldásra, az on- és offline órák keverékére 39% szavaz.
Digitális kellékek
Mivel a távtanulás sokak szerint elkerülhetetlen, nagy a kereslet a digitális oktatást segítő eszközökre. A legnépszerűbbek ebben a témakörben a számítógépek (34%), a táblagépek (30%), az okostelefonok (23%) és a web konferencia eszközök, webkamerák, mikrofonok, headsetek (19%) az AdColony kutatása alapján. A családok ezirányú költése idén összességében elérheti a 101,6 milliárd dollárt az USA Kiskereskedelmi Szövetség (the National Retail Federation) becslése szerint.
Online csatornák
Körülbelül a fogyasztók háromnegyede (77%) online kereskedő honlapját keresi fel, 57% megy rá a kiskereskedelemi láncok webshop oldalára és csak 23% tervezi a keresedők mobilos alkalmazását használni rendelései leadásához. Sokan várnak az Amazon Prime Day 2020 meghirdetésére, ahol a legütősebb akciókat kínálja az online óriás évek óta, de az USA-ra érvényes pontos dátum még nem ismert.
A vásárlók harmada megy el a boltba
Az online megoldások népszerűségének növekedése ellenére alig csökken a fizikai boltba járók száma. A tavalyihoz képest csak 3%-kal kevesebb és még most is 34%-ot tesz ki a boltba járók aránya. Ez a tény ékesen bizonyítja, hogy bizonyos vásárlási szokások nagyon mélyen berögzültek és nehéz rajtuk változtatni, így még mindig jelentős az aránya azoknak a vevőknek, akik önmaguk szeretik a bolti választékból kiválogatni a számukra legmegfelelőbb iskolaszereket. Ők is előszeretettel használják az okostelefonjaikat. 67% árösszehasonlítást végez, 58% a termékleírásokat böngészi, 43% a kuponját vagy promóciós ajánlatát hívja elő a telefonján, 33% pedig lefotózza a boltban az egyes cikkeket későbbi döntéshez.
Kapcsolódó cikkeink
A fiatalok a bizonytalanságtól és a „nem vagyok elég jó” érzéstől félnek leginkább – új FutureTalks podcast
Vajon hogyan lehet a gyerekeket és a fiatalokat felkészíteni az…
Tovább olvasom >A tanévkezdés extra költségei: a szülők nagy része nem csak tanszerekre költ
A szeptemberi iskolakezdés költségei messze túlmutatnak az írószereken és a…
Tovább olvasom >Csaknem 1600 nehéz sorsú gyermek iskolakezdését segíti az Adni Öröm! jótékonysági tanszergyűjté
Összesen mintegy 71 ezer tanszerrel segítették nehéz sorsú családok iskolakezdését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >