Mobilból nyert adatok alapján fejlesztik a kereskedelmet
Év eleje óta Magyarországon is jelen van Lengyelország talán leginnovatívabb marketing- és kutató cége, a Selectivv, amely adatbányászatból generál értékes marketinginformációkat, ehhez pedig több mint 200 ezer okostelefonos, tabletes applikáció és mintegy 15 millió mobil weblap látogatói adatait dolgozza fel. A vállalat egy frissen bemutatott kutatása megreformálhatja a kiskereskedelmi üzletek elhelyezkedését a városok szövetében. Hamarosan Budapesten is oda települnek a boltok, ahol a potenciális vevők mobil-adatforgalma alapján a legnagyobb szükség van rájuk?
A mobiltelefonokból kinyerhető adatok nemcsak a felhasználók korát, nemét, vagy jelenlegi élethelyzetét árulják el, hanem olyan más jellemzőit, mint a szokásai, kedvelt márkái, üzletei. Részletesen elemezhetők például egy adott márka vásárlói, egy-egy társadalmi csoport tagjai, vagy akár egy meghatározott környék lakói.
A Selectivv a lengyelországi Wroclaw egyik kerületében, Krzykiben készítette el legújabb felmérését, hogy ezzel könnyítse meg a lakosság életét, egyben csökkentse a jövőbeli vállalkozások által vállalandó kockázatot. A pontos elemzéshez a vásárlók által bejárt útvonalat használták fel, valamint azt a távolságot, amely elválasztja az átlagos vásárlókat a három árukategóriába tartozó boltok egyikétől (élelmiszerüzlet, barkácsbolt és drogéria). Az eredményeket a kutatószakma egyik legnagyobb közép-kelet-európai eseményen, a 19. Piac- és Véleménykutatók Kongresszusán jelentették be Varsóban.
A projekt fő célja az volt, hogy kiderítsék, milyen típusú üzletek hiányoznak a környékről. 2018 januárja és augusztusa között mintegy 99,939 mobiltelefonról gyűjtöttek adatokat.
Az alapján, hogy a megvizsgált fogyasztói csoport hol vásárolna leginkább a meglévő üzletek közül, mi volt az átlagos megtett távolság az otthonuktól az üzletekig, a viselkedési profilmeghatározást figyelembe véve (15 profil összehasonlítása a kerület lakosai és a tanulmány által megvizsgált üzletek vásárlói között) sikerült meghatározni melyek a kerületben legjobban vágyott márkák.
„Az elemzés eredményei megmutatták, hogy egy üzletlánc fejlesztésénél a mobiltelefon-adatok segítik az ideális helyszín megválasztásával kapcsolatos döntéseket” – jelentette ki Marcin Augustyniak, a Selectivv Adatbázis Ügyfélkapcsolati igazgatója.
A dinamikusan fejlődő vállalat számára fontos pilotprojekt a Krzykiben végzett kutatás, amelyet hamarosan sok másik követhet. A technológia természetesen már Magyarországon is elérhető, a rendszer már most több, mint 3,5 millió készüléket „lát”: ismeri például az okostelefonfelhasználó korát, nemét és egyéb demográfiai adatait.
„Wroclaw fontos tapasztalat a Selectivv számára, amely megnyitja az utat újabb és újabb városok felé, így már abban is segíthetünk partnereinknek, hogy melyik magyarországi településen vagy budapesti kerületben lehet szükség egy új üzletre”– mondta Bozzay Bernadett, a cég magyarországi irodájának ügyfélkapcsolati igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >Fókuszban a valós idejű marketing a Mastercard Space4Commerce konferenciáján
A Mastercard Space4Commerce konferencia bemutatja, hogyan alakítják át az azonnali…
Tovább olvasom >Magyar marketingigazgatót nevezett ki a Groupe SEB Közép-Európában
A Groupe SEB közép-európai központja kinevezte új marketingigazgatóját, Raskó Enikőt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >