Mobilból nyert adatok alapján fejlesztik a kereskedelmet
Év eleje óta Magyarországon is jelen van Lengyelország talán leginnovatívabb marketing- és kutató cége, a Selectivv, amely adatbányászatból generál értékes marketinginformációkat, ehhez pedig több mint 200 ezer okostelefonos, tabletes applikáció és mintegy 15 millió mobil weblap látogatói adatait dolgozza fel. A vállalat egy frissen bemutatott kutatása megreformálhatja a kiskereskedelmi üzletek elhelyezkedését a városok szövetében. Hamarosan Budapesten is oda települnek a boltok, ahol a potenciális vevők mobil-adatforgalma alapján a legnagyobb szükség van rájuk?
A mobiltelefonokból kinyerhető adatok nemcsak a felhasználók korát, nemét, vagy jelenlegi élethelyzetét árulják el, hanem olyan más jellemzőit, mint a szokásai, kedvelt márkái, üzletei. Részletesen elemezhetők például egy adott márka vásárlói, egy-egy társadalmi csoport tagjai, vagy akár egy meghatározott környék lakói.
A Selectivv a lengyelországi Wroclaw egyik kerületében, Krzykiben készítette el legújabb felmérését, hogy ezzel könnyítse meg a lakosság életét, egyben csökkentse a jövőbeli vállalkozások által vállalandó kockázatot. A pontos elemzéshez a vásárlók által bejárt útvonalat használták fel, valamint azt a távolságot, amely elválasztja az átlagos vásárlókat a három árukategóriába tartozó boltok egyikétől (élelmiszerüzlet, barkácsbolt és drogéria). Az eredményeket a kutatószakma egyik legnagyobb közép-kelet-európai eseményen, a 19. Piac- és Véleménykutatók Kongresszusán jelentették be Varsóban.
A projekt fő célja az volt, hogy kiderítsék, milyen típusú üzletek hiányoznak a környékről. 2018 januárja és augusztusa között mintegy 99,939 mobiltelefonról gyűjtöttek adatokat.
Az alapján, hogy a megvizsgált fogyasztói csoport hol vásárolna leginkább a meglévő üzletek közül, mi volt az átlagos megtett távolság az otthonuktól az üzletekig, a viselkedési profilmeghatározást figyelembe véve (15 profil összehasonlítása a kerület lakosai és a tanulmány által megvizsgált üzletek vásárlói között) sikerült meghatározni melyek a kerületben legjobban vágyott márkák.
„Az elemzés eredményei megmutatták, hogy egy üzletlánc fejlesztésénél a mobiltelefon-adatok segítik az ideális helyszín megválasztásával kapcsolatos döntéseket” – jelentette ki Marcin Augustyniak, a Selectivv Adatbázis Ügyfélkapcsolati igazgatója.
A dinamikusan fejlődő vállalat számára fontos pilotprojekt a Krzykiben végzett kutatás, amelyet hamarosan sok másik követhet. A technológia természetesen már Magyarországon is elérhető, a rendszer már most több, mint 3,5 millió készüléket „lát”: ismeri például az okostelefonfelhasználó korát, nemét és egyéb demográfiai adatait.
„Wroclaw fontos tapasztalat a Selectivv számára, amely megnyitja az utat újabb és újabb városok felé, így már abban is segíthetünk partnereinknek, hogy melyik magyarországi településen vagy budapesti kerületben lehet szükség egy új üzletre”– mondta Bozzay Bernadett, a cég magyarországi irodájának ügyfélkapcsolati igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar marketingigazgatót nevezett ki a Groupe SEB Közép-Európában
A Groupe SEB közép-európai központja kinevezte új marketingigazgatóját, Raskó Enikőt.…
Tovább olvasom >TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és…
Tovább olvasom >Tehetségkutatás a marketingben: Így készül a Signature 40
A hazai marketing világában kevés dolog kelthet olyan széleskörű izgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >Megháromszorozódik a műanyag-szennyezés? – a Körkörös.hu legfrissebb összeállítása
Hiába jelenti már most a műanyagszennyezés korunk egyik legégetőbb környezetvédelmi…
Tovább olvasom >Elismerték a gabona és olajosnövény termesztés új ÜHG-kibocsátási értékeit
2023-ban kérte fel az Európai Bizottság a tagállamokat, hogy nyújtsanak…
Tovább olvasom >