Mobil alkalmazások miatt 3 számjegyű növekedésben a Nike

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 10. 01. 11:25

A mobilélmény a Nike marketingstratégiájának létfontosságú részévé vált, közvetlen értékesítési csatornát és személyes kapcsolatokat biztosítva a leghűségesebb ügyfelekhez. Az alkalmazásokon keresztül jelentkező kereslet 150%-kal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.

Nike mobil alkalmazás

Applikációk sorát kínálja a Nike a fogyasztóknak, ráadásul márciustól, a pandémiás intézkedéseket követően, sokkal kedvezőbb áron.

Futás és futtatás

A Retail Dive szeptember 29-i cikke szerint a Nike a karantén időszakban sem hagyta magára fogyasztóit. Okostelefonon segítette őket formában maradni. A Nike Training Club (NTC) alkalmazás a járványt megelőzően is népszerű volt, de az utóbbi hónapokban rekord számban kezdtek el a felhasználók ezen keresztül mozogni, jógázni, egészségesebben élni.

Nike Training Club alkalmazás

A Nike Run Club applikációt pedig már negyedik hónapja több, mint 1 millióan töltik le havonta. Különösen népszerű a hangvezérelt futóedzés, amit először a vállalat történetében, több nő töltött le és futtatott a mobilján, mint férfi. Hasonló tartalommal népszerű a márka Trained című podcast sorozata, amit a honlapról lehet letölteni.

A Nike külön kezeli az értékesítésre dedikált telefonos alkalmazást, a Nike App-ot, ahol közel 200%-os keresletemelkedést tapasztalt és a havi rendszeres használók száma is 3 számjegyű emelkedést mutatott.

Nike vásárlás alkalmazás

Összességében a digitális csatornákon realizált értékesítés 82%-kal emelkedett a Nike márkás termékekre vonatkozóan.

Kampányok

Az online eladásokat digitális kampányok is támogatták. Júliusban a Nike egy különleges magazint adott ki Japánban, amelyben kiszínezhették álmaik Air Max cipőjét az erre vágyók, majd kiterjesztett valóságban (AR) az okostelefonjukon 3D-ben is megnézhették az alkotást.  Májusban a brazil vásárlókat arra kérték, hogy tartsák az ég felé a telefonjukat és keressék meg az Air Max cipőt formázó felhőt. Aki megtalálta a digitális felhőt, exkluzív tartalmakat nyithatott meg. Ezek az aktivitások is jól mutatják, hogyan használja fel a Nike a mobilélményeket az eladások ösztönzésére.

A digitális csatorna az értékesítés motorja

Az online eladás mozgatja a Nike forgalom növekedését, amelynek árbevétele 1% -kal, 10,6 milliárd dollárra emelkedett az utolsó negyedévben, az előző év ugyanezen negyedévéhez képest. A nettó bevétel 11% -kal, 1,5 milliárd dollárra nőtt, mivel a digitális csatornák 900 millió dollár növekményt jelentettek a tavalyi évhez képest. Ezzel a Nike három évvel az ütemterv előtt teljesítette azt a célját, hogy a digitális csatornák az össz bevétel 30% -át adják.

Amint Kínában újranyitottak az üzletek, a Nike bevezette a Nike Rise koncepcióüzletet, amely támogatja a mobileszközökön folytatott márka interakciókat, az érintés nélküli vásárlást és felgyorsítja az online-to-offline folyamatokat. Az új koncepciót „digitálisan megvalósítható utazásként” emlegetik, mert reagál a tagok adataira és a város valós idejű sportpillanataira. Megjelenik egy Nike By You személyre szabási sáv és egy új alkalmazásfunkció, a Nike Experiences, amely a várost digitálisan támogatott játszótérré változtatja a tagok számára. A Guangzhou-ban nyílt Nike Rise üzlet méltó folytatása a Nike digitális fókuszú másik két zászlóshajó boltjának, a hat emeletes New York-i Nike House of Innovation-nek és a Los Angeles-ben található Nike Live-nak.

Nike Rise a legújabb zászlóshajó üzlet

Kapcsolódó cikkeink