MNKH: Zászlóshajókkal az új horizontok felé

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 10. 02. 23:15

A magyar élelmiszer pozícionálását és az országimázs javítását említette meg a jövő legfontosabb feladatai között Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) tavasszal kinevezett vezérigazgatója.

A szervezet további kereskedőházak nyitását tervezi, emellett pedig nagyobb hangsúlyt fektet a magyar tudás értékesítésére és integrátori szerepének fokozására is.

– Mennyiben járult hozzá megalakulása óta az MNKH a magyar export fejlődéséhez?

– A Magyar Nemzeti Kereskedőház elsődleges célja, hogy a magas hozzáadott értékkel rendelkező, nemzetközileg is versenyképes termékeket és technológiákat előállító magyar cégeket külföldi piacokhoz segítse. Sikerességünk mércéje, hogy a magyar vállalkozások milyen hatékonysággal és mennyire tartósan tudnak a külpiacokon érvényesülni. Ma már 29 országban van kereskedőházunk, melyeken keresztül releváns külpiaci információkat biztosítunk partnereink számára. Emellett kiállításokon, vásárokon való megjelenés támogatásával, üzleti találkozók és fórumok szervezésével is segítjük a vállalkozásokat.

– Tavasszal nevezték ki a cég élére. Milyen célokat és feladatokat lát maga előtt?

– Érkezésem után kissé átalakult a szervezet működése. Ennek egyik eleme a Technológia és Tudástranszfer Igazgatóság létrejötte, amely jelzi, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt helyezünk az innovatív technológiák és a kutatási eredmények külpiacokra juttatására.

Másik változás, hogy exportfejlesztési törekvéseinkben a kínálatorientáltságot helyezzük előtérbe. Ágazatonként kiválasztjuk azt a 30-40 céget, melyek komoly exporttapasztalattal, visszaigazolt versenyképességgel rendelkeznek. Őket szánjuk zászlóshajóknak az általunk megnyitott új horizontok felé, nyomukban a többi feltörekvő magyar céggel.

Mindezeken felül szeretném erősíteni az MNKH integrátori szerepét. Fontosnak tartom, hogy az új piacokon – például Afrikában és Dél-Amerikában – kompetenciaközpontokat hozzunk létre. Felméréseinkből kirajzolódik, hogy ezekben az új célországokban mely ágazatokban lehetnek a legjobb esélyeink a piacszerzésre – ilyen például Argentínában az egészségipar vagy Kolumbiában az informatika.

– A közeljövőben hol várható irodanyitás?

– A közép-kelet-európai régióban (a szomszédos országokban és Lengyelországban) 22 kereskedőházat tervezünk működtetni, de irodákat nyitunk előreláthatólag Kambodzsában és Japánban, valamint több dél-amerikai országban, illetve Kubában is.

– Hogyan ítéli meg a magyar élelmiszeripar exportesélyeit, lehetőségeit?

– Egyik legfontosabb teendőnk a magyar élelmiszerek pozícionálása a külpiacon. Magyarország kiváló éghajlati adottságainak köszönhetően magas minőségű termékeket tud előállítani. Éppen ezért tervezzük egy egységes ernyőmárka kialakítását is, amellyel nemzetközileg is kommunikálhatjuk kiemelkedő minőségű termékeinket.

A Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni az országimázs növelésére, a kiállításokon való reprezentatív és megtérülő megjelenésekre. (x)

Kapcsolódó cikkeink