MNKH: Zászlóshajókkal az új horizontok felé
A magyar élelmiszer pozícionálását és az országimázs javítását említette meg a jövő legfontosabb feladatai között Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. (MNKH) tavasszal kinevezett vezérigazgatója.
A szervezet további kereskedőházak nyitását tervezi, emellett pedig nagyobb hangsúlyt fektet a magyar tudás értékesítésére és integrátori szerepének fokozására is.
– Mennyiben járult hozzá megalakulása óta az MNKH a magyar export fejlődéséhez?
– A Magyar Nemzeti Kereskedőház elsődleges célja, hogy a magas hozzáadott értékkel rendelkező, nemzetközileg is versenyképes termékeket és technológiákat előállító magyar cégeket külföldi piacokhoz segítse. Sikerességünk mércéje, hogy a magyar vállalkozások milyen hatékonysággal és mennyire tartósan tudnak a külpiacokon érvényesülni. Ma már 29 országban van kereskedőházunk, melyeken keresztül releváns külpiaci információkat biztosítunk partnereink számára. Emellett kiállításokon, vásárokon való megjelenés támogatásával, üzleti találkozók és fórumok szervezésével is segítjük a vállalkozásokat.
– Tavasszal nevezték ki a cég élére. Milyen célokat és feladatokat lát maga előtt?
– Érkezésem után kissé átalakult a szervezet működése. Ennek egyik eleme a Technológia és Tudástranszfer Igazgatóság létrejötte, amely jelzi, hogy a jövőben nagyobb hangsúlyt helyezünk az innovatív technológiák és a kutatási eredmények külpiacokra juttatására.
Másik változás, hogy exportfejlesztési törekvéseinkben a kínálatorientáltságot helyezzük előtérbe. Ágazatonként kiválasztjuk azt a 30-40 céget, melyek komoly exporttapasztalattal, visszaigazolt versenyképességgel rendelkeznek. Őket szánjuk zászlóshajóknak az általunk megnyitott új horizontok felé, nyomukban a többi feltörekvő magyar céggel.
Mindezeken felül szeretném erősíteni az MNKH integrátori szerepét. Fontosnak tartom, hogy az új piacokon – például Afrikában és Dél-Amerikában – kompetenciaközpontokat hozzunk létre. Felméréseinkből kirajzolódik, hogy ezekben az új célországokban mely ágazatokban lehetnek a legjobb esélyeink a piacszerzésre – ilyen például Argentínában az egészségipar vagy Kolumbiában az informatika.
– A közeljövőben hol várható irodanyitás?
– A közép-kelet-európai régióban (a szomszédos országokban és Lengyelországban) 22 kereskedőházat tervezünk működtetni, de irodákat nyitunk előreláthatólag Kambodzsában és Japánban, valamint több dél-amerikai országban, illetve Kubában is.
– Hogyan ítéli meg a magyar élelmiszeripar exportesélyeit, lehetőségeit?
– Egyik legfontosabb teendőnk a magyar élelmiszerek pozícionálása a külpiacon. Magyarország kiváló éghajlati adottságainak köszönhetően magas minőségű termékeket tud előállítani. Éppen ezért tervezzük egy egységes ernyőmárka kialakítását is, amellyel nemzetközileg is kommunikálhatjuk kiemelkedő minőségű termékeinket.
A Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni az országimázs növelésére, a kiállításokon való reprezentatív és megtérülő megjelenésekre. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >