MNKH: tovább bővül a magyar élelmiszerek exportja Kínába
Újabb négy magyar élelmiszeripari cég jelenhet meg a kínai piacon, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közreműködésével a közelmúltban mintegy 100 millió forint értékben exportáltak édességeket és bort, és a szállítások a jövőben folyamatosak lesznek – közölte az MNKH az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint a kínai partnerrel a megrendeléseket megelőzően az MNKH hosszas tárgyalásokat folytatott, és magyarországi gyárlátogatást is szervezett. A megállapodások értelmében a Bonbonetti csokoládét és drazsét, a Detki Keksz Édesipari Kft. kekszet, a Roll'M Food Kft. egyéb édesipari terméket szállított ki, összesen több mint 65 tonnányit, a Csányi Pincészet pedig két konténer borra kapott megrendelést.
A borok és édesipari termékek mellett a magyar marhahús iránt is egyre nagyobb a kereslet, az idén már több szállítmány is érkezett Kínába. Emlékeztettek arra, hogy az európai országok közül elsőként Magyarország exportálhatott marhahúst a kínai piacra, amit az ottani szigorú szabályozás miatt rendkívül hosszú egyeztetések előztek meg.
Az MNKH jelenleg két kínai irodával segíti a magyar vállalkozások üzleti kapcsolatainak kialakítását. A közlemény idézi Ducsai-Oláh Zsanettet, az MNKH vezérigazgatóját, aki elmondta, hogy a kínai piacon elsősorban az élelmiszeripar, a mezőgazdaság és az agráripar, a vízipari technológiák, a szoftverfejlesztés, a tervező- és mérnöki tevékenység és a turisztikai együttműködés területén érhetnek el sikereket a magyar cégek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tervezhető jövőképet biztosít a fiataloknak az agrárszakképzés
Ma az agrár technikumok és szakképző iskolák kiszámítható életpályát kínálnak,…
Tovább olvasom >Hatalmas lehetőség előtt az állattenyésztők ágazata
Óriási károkat szenved az európai agrárium, a gazdák és intenzív…
Tovább olvasom >Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >