MNB: tudatosabbá váltak a magyar fogyasztók
Ismét fellendülőben van a hitelezés Magyarországon, a fogyasztók viszont egyre tudatosabban választanak, és a hitelfelvételre vonatkozó szabályok is visszafogják az eladósodást – mondta Binder István, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője hétfőn az M1 aktuális csatorna reggeli műsorában.
A szóvivő szerint a fogyasztói tudatosságot jelzi az is, hogy nőtt a fix törlesztőrészletet fizetők aránya, jóllehet a teljes hiteldíj-mutató ilyen hiteleknél kicsit magasabb. Hozzátette, hogy a fix törlesztésnek – miként számos európai ország példája bizonyítja – nem kellene drágább hitelt jelentenie, így ezen a Magyarországon működő bankoknak érdemes volna változtatniuk.
Binder István szerint a válság évei alatt jelentős kereslet halmozódott föl, de a hitelezés szabályai ma sokkal világosabbak, mint akkor. Hozzátette, hogy az MNB adósságfékszabályai a jövedelmek függvényében behatárolják a felvehető hitelösszeget, emellett a jegybank honlapján elérhető hitel- és lízingválasztó program is segít a hitelfeltételek és a legfontosabb mutatók összehasonlításában.
Felhívta a figyelmet, a közelgő ünnepi szezon vásárlásainál mérlegelni kell, hogy hitelt kívánunk-e fölvenni vagy más megoldással – például előtakarékossággal vagy családi összefogással – is lehet-e fedezni a kiadásokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MNB: már négy banknál igényelhető a minősített vállalati hitel
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MNB: az infláció elleni küzdelem még nem ért vége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Jól hangzik a 11 százalékos vagyonbővülés, de a Blochamps szerint ez csupán a szűk elit boldogsága
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja: Rubint Réka: „Engem egyetlen dolog fáraszt: a pihenés…”
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: új csillagok és visszatérő húzónevek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Agrármarketing Centrum: befejeződött a „Fejlődő vidék” kampány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >