MNB: az élelmiszerek drágulása emelte a maginflációt októberben
A feldolgozott élelmiszerek árindexének alakulásával magyarázza a jegybank, hogy októberben egyaránt 0,1 százalékponttal emelkedett az infláció és a maginfláció az előző hónaphoz képest.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken kiadott jelentése szerint októberben a fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel azelőtt, a maginfláció 4,0 százalékra emelkedett.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által számolt és a tartósabb inflációs tendenciákat megragadni hivatott mutatók közül az indirekt adóktól szűrt maginfláció 0,3 százalékponttal 3,7 százalékra, a keresletérzékeny termékek inflációja 0,2 százalékponttal 3,3 százalékosra emelkedett, míg a ritkán változó árú termékek inflációja 0,1 százalékponttal 3,3 százalékosra lassult.
Az októberi inflációs adatokat értékelve a jegybank úgy ítélte meg, hogy a költségváltozásokra érzékenyebb termékek, mint az élelmiszerek és üzemanyagok szerepe az infláció emelkedésében enyhén emelkedett az előző hónaphoz képest.
Elemzésében a jegybank rámutatott: a feldolgozott élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai emelkedtek októberben, amit elsősorban a tej és tejtermékek áremelkedése magyarázott.
A feldolgozatlan élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai szintén emelkedtek az előző hónaphoz képest, amihez pedig főként a sertéshús és a friss gyümölcsök árainak növekedése járult hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >KSH: novemberben a fogyasztói árak 3,7 százalékkal haladták meg az előző év azonos havi értékeket
Novemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a kormány alacsony szinten tartja az inflációt, a hangsúlyt a termelékenység növelésére kell helyezni
A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai alapján az infláció novemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >