MNB: a szolgáltatások drágulása növelte a maginflációt
Az infláció szeptemberben 0,3 százalékponttal 2,8 százalékra csökkent, a maginfláció 0,2 százalékponttal 3,9 százalékosra emelkedett. Az infláció lassulását elsősorban a feldolgozatlan élelmiszerek és az üzemanyagok árindexének csökkenése okozta, míg a maginfláció emelkedését a piaci szolgáltatások árindexe magyarázza – állapította meg a szeptemberi inflációs folyamatokat elemezve a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A jegybank által számított és az infláció alakulásának mélyén rejlő folyamatokat megragadni hivatott alapmutatók közül szeptemberben az indirekt adóktól szűrt maginfláció és a keresletérzékeny termékek inflációja is 0,2 százalékponttal emelkedett 3,4, illetve 3,1 százalékosra. A ritkán változó termékek inflációja szeptemberben harmadik hónapja 3,4 százalékon áll.
Az MNB elemzése kiemelte: a piaci szolgáltatások árai szeptemberben egy hónap alatt 0,8 százalékkal emelkedtek. A korábbi években tapasztaltnál magasabb árdinamikát egyetlen alcsoport, a mobiltelefon és internet szolgáltatások kiugró, 3,1 százalékos havi áremelkedése okozta.
A feldolgozatlan élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai az előző hónaphoz képest mérséklődtek, amihez döntően a friss zöldségek árcsökkenése járult hozzá.
A feldolgozott élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai emelkedtek szeptemberben, amit elsősorban a tej- és tejtermékek áremelkedése magyarázott – állapította meg a jegybank elemzése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hamarosan újabb élelmiszerár-emelkedés várható?
Az utóbbi hetekben némi enyhülés volt tapasztalható az élelmiszerek áremelkedése…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >