MNB: a szolgáltatások drágulása növelte a maginflációt
Az infláció szeptemberben 0,3 százalékponttal 2,8 százalékra csökkent, a maginfláció 0,2 százalékponttal 3,9 százalékosra emelkedett. Az infláció lassulását elsősorban a feldolgozatlan élelmiszerek és az üzemanyagok árindexének csökkenése okozta, míg a maginfláció emelkedését a piaci szolgáltatások árindexe magyarázza – állapította meg a szeptemberi inflációs folyamatokat elemezve a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A jegybank által számított és az infláció alakulásának mélyén rejlő folyamatokat megragadni hivatott alapmutatók közül szeptemberben az indirekt adóktól szűrt maginfláció és a keresletérzékeny termékek inflációja is 0,2 százalékponttal emelkedett 3,4, illetve 3,1 százalékosra. A ritkán változó termékek inflációja szeptemberben harmadik hónapja 3,4 százalékon áll.
Az MNB elemzése kiemelte: a piaci szolgáltatások árai szeptemberben egy hónap alatt 0,8 százalékkal emelkedtek. A korábbi években tapasztaltnál magasabb árdinamikát egyetlen alcsoport, a mobiltelefon és internet szolgáltatások kiugró, 3,1 százalékos havi áremelkedése okozta.
A feldolgozatlan élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai az előző hónaphoz képest mérséklődtek, amihez döntően a friss zöldségek árcsökkenése járult hozzá.
A feldolgozott élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai emelkedtek szeptemberben, amit elsősorban a tej- és tejtermékek áremelkedése magyarázott – állapította meg a jegybank elemzése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >