MNB: a szolgáltatások drágulása növelte a maginflációt
Az infláció szeptemberben 0,3 százalékponttal 2,8 százalékra csökkent, a maginfláció 0,2 százalékponttal 3,9 százalékosra emelkedett. Az infláció lassulását elsősorban a feldolgozatlan élelmiszerek és az üzemanyagok árindexének csökkenése okozta, míg a maginfláció emelkedését a piaci szolgáltatások árindexe magyarázza – állapította meg a szeptemberi inflációs folyamatokat elemezve a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
A jegybank által számított és az infláció alakulásának mélyén rejlő folyamatokat megragadni hivatott alapmutatók közül szeptemberben az indirekt adóktól szűrt maginfláció és a keresletérzékeny termékek inflációja is 0,2 százalékponttal emelkedett 3,4, illetve 3,1 százalékosra. A ritkán változó termékek inflációja szeptemberben harmadik hónapja 3,4 százalékon áll.
Az MNB elemzése kiemelte: a piaci szolgáltatások árai szeptemberben egy hónap alatt 0,8 százalékkal emelkedtek. A korábbi években tapasztaltnál magasabb árdinamikát egyetlen alcsoport, a mobiltelefon és internet szolgáltatások kiugró, 3,1 százalékos havi áremelkedése okozta.
A feldolgozatlan élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai az előző hónaphoz képest mérséklődtek, amihez döntően a friss zöldségek árcsökkenése járult hozzá.
A feldolgozott élelmiszerek – szezonálisan igazított és adószűrt – árai emelkedtek szeptemberben, amit elsősorban a tej- és tejtermékek áremelkedése magyarázott – állapította meg a jegybank elemzése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >